Har nyss läst igenom min låååånga tråd från förra gången, min första med standardmodellen, och blev inspirerad att skriva här igen. Det är ju så kul att kunna läsa senare även om jag inte behöver hjälp. Så här kommer en sammanställning av den gångna månaden
Hedvig sov som en dröm i ungefär två veckor. Oftast hela nätter (12h) utan mat. Sen kom den där övningsperioden vid tre månader som jag minns så väl. Men eftersom allt känns så enkelt i jämförelse den här gången bjussade jag på både ett och två nattmål och en extraslurk innan långsov på dagen. Efter en dryg vecka började det ordna till sig och hon verkade bli mätt igen. Vi har dock bara haft en hel tolvtimmarsnatt utan mat sen dess, annars vaknar hon runt 2-3:30 och är riktigt hungrig. Gnölar en del i vargtimmen, men somnar nästan alltid om själv (utom en gång då hon var fly förbannad och jag fick vagna för typ första gången i Hedvigs liv, på natten alltså). Men hon är ju bara drygt tre månader så det känns helt okej. Jag tänker att jag vagnar bort nattmålet när det verkar påverka aptiten på morgonen om det skulle behövas.
Jag minskade på fm-luren för tre dagar sedan. Hon har skarvat mkt på lunchluren och haft svårt att somna på kvällen, så jag antog att det berodde på för mkt sömn. Det går faktiskt finfint än så länge. Lägger en kvart tidigare på lunchluren och kvällen om det behövs, men så länge vi byter aktivitet ofta på slutet så brukar det gå bra. Nuvarande schemat är:
Natt 18:30-6:30
Fm-lur 8:30-9:15 (här är ögonlocken tuuuunga)
Lunchlur 11:15-13:15
Em-lur 15:15-16
Hon får mat inom timmen men oftast en extraslurk innan långluren. Jag jobbar två dagar i veckan, så då får hon flaska och äter betydligt snabbare. Vi avvaktar med maten eftersom hon ändå sover så bra och det är skönt att slippa allt kladd

Vi åker till Thailand i december, så hon får väl börja med smakisar där tänker jag. Ska bli spännande att flyga med två trotsare och en bebis (och en snart femåring men han är ju from som ett lamm i jämförelse). Vi har ingen vana här så om nån har tips tas de tacksamt emot. Hittade dock flera bra trådar i favoriterna.
Storasyskonen älskar fortfarande sin lillasyster och gör allt för henne, även om nyhetens behag har gått över. Jag har infört rutinen att hon badar med ett av syskonen varje kväll. Vi har bara dusch så de sitter i sina badbaljor och Hedvig ligger hur tryggt somhelst med huvudet i deras knä. Toppen eftersom jag kan duscha samtidigt - behöver mest ha koll så de inte matar henne med badvattnet
Livet är alltså himla fint just nu