Hej igen,
Jag personligen kunde aldrig ha lurar i vagn särskilt bra. Utan jag hade alla lurar i sängen, kolsvart sovrum så kunde sonen ligga på magen och joxa som han ville. Det passade oss.
Var jag iväg hade jag resesäng med mig och hängde ett lakan över, detta kan man öva på hemma dagtid även när man kurar, så småning om kunde jag lägga honom hos alla i deras spjälsäng, bara jag hängde över samma filt, inga problem. Eller tog med min egen.
Med facit i hand kanske jag skulle antingen införskaffa en rejäl dansk liggvagn (de är STORA) finns på danska motsvarigheten till Blocket, ganska billigt faktiskt. Eller om du har en sittdel som blir helt platt så lägger man de korta lurarna där och har den långa kvar hemma i sängen.
Men det är MINA preferenser!
Lurar som man med fördel har när de är just 4 mån sen är:
12 tim natt
45 min fm lur
2 tim middags lur
45 min em lur.
FÖrsök fundera ut hur ni kan få in detta på ett bra schema är mitt tips.
Sist, kura långa luren i sängen hemma, försök ha som rutin att du lägger dig själv minst denna luren och försöker sova, sätt en timer på 2 tim och SOV. Detta räddade mig från många svåra stunder under sonens i alla fall första år. Då får du också lite återhämtning och vet att denna stunden på dagen är helig.
De korta lurarna får du själv bestämma hur du vill göra.
Ang. ramsa så har man en nattramsa och en dagramsa.
Annas exempel Gonatti med sig sov så gott och Sov så gott en liten stund. Alltid minst X4