Sova i ergonomisk sittdel samt få bort sista nattmålet

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Sova i ergonomisk sittdel samt få bort sista nattmålet

Inlägg av Manfred10 »

Enligt Barnaboken ska man vagna/buffa vid minsta pip men eftersom han har klarat att somna om själv några gånger undrar jag om det är okej att avvakta lite innan jag ingriper?
Det tycker jag du kan! Om jag inte minns fel så beskrivs 3-nätterskuren i första hand utifrån att man vagnar bort ett nattmål för första gången. Då är ju liten fortfarande liten och har aldrig varit med om att "bli utan" mat vid uppvak på natten, därav "vid minsta pip" så att liten inte hinner skrika upp sig i pånyttfödd överlevnadsångest och panik. Så tänker jag 8) . För dig blir det lite som att kura fast från natt 2, typ.

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"