SHN på lillasyster funkar sådär...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Manfred10

Re: SHN på lillasyster funkar sådär...

Inlägg av Manfred10 »

Hej! :D

Ber så hemskt mycket om ursäkt att du fått vänta på svar! :oops:
När hon väl hamnar på rygg blir hon jättearg (hon vet inte hur man vänder tillbaka) och det är väldigt svårt att få henne lugn. När jag efter ett tag går in igen och lägger till rätta, ger solfjädern och går ut med ramsa så somnar hon.

Träna på dagen genom mycket golvtid. Hjälp henne liiiite på traven tills hon får korn på det själv. mer tips här

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#97055

Detta har hänt samtliga nattningar och idag som är vår dag fyra var det faktiskt som värst. Det borde ha gått fort att natta idag om man följt kuren till punkt och pricka vilket jag gjort.

Natta på två minuter fixar ni väl! 8) Parkera i sängen, och ramsa ut. Att SOMNA på 2 minuter är en annan sak. Jag somnar aldrig så snabbt :wink: . När hon vänder över till rygg och blir så där arg som du beskriver är det jättebra att du väntar med att gå in tills hon verkligen ber om det. Arga människor kan man inte verktyga. Då är det husljud som gäller, tv, dammsugare, radio etc.

Är det något jag missat eller finns det något jag/vi kan göra?

Jag tycker att du agerat rätt. Vänta med att gå in så länge hon är arg. Jobba med husljuden och EXTRA mycket med skrattet till god nattet! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"