Ny kur..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
mumintrollet

Re: Ny kur..

Inlägg av mumintrollet »

Hej!

Jag skulle också uppmana er att baka in bekräftelsen i ramsandet redan! Och ge mera ansvar åt honom att kunna somna själv om kvällen!

Har ni läst den här tråden?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =7&t=24644

Våga backa så att han vågar göra framsteg ;)
Dotter född 4.8.2011 Kurad februari 2012
Son född 24.9.2013. SM sedan start
ebson-2010

Inlägg av ebson-2010 »

Hej på er!
Och tack för era svar!

Efter jag skrev hade vi två fantastiska läggningar.., :D
Kom på oss själva att så fort vi lämnat rummet och han protesterat så började vi greja runt och skramla i köket som ligger precis bredvid..
När vi nu inte gjort det, så har han somnat mycket bättre! :oops:
Man lär sig hela tiden!

"Våga backa så vågar han göra framsteg" skriver jag verkligen under på!!
Bästa på länge! Tack! :heart:

Bra länk också, läst den förr men alltid bra och nyttigt att bli påmind! :D

Jag anse att min kille få klassas som en tröttis, så han får gärna sova 1h på fm ett litet tag till, mycket för att han ska orka ända till em luren som just nu kommer ganska sent! Men ska ha med mig att den ska kortas ner om han börjar strula igen!

Måste bara få säga att detta forum är guld värt, ni är fantastiska som skriver och hjälper!

Nu ska vi jobba på här hemma, och kämpa på med våra måltider.. Han är fortfarande en strulpelle när vi ska äta! Han äter mycket men det tar låååång tid att få i honom maten, då han sitter med sina händer i munnen nästan hela tiden... Han får plocka själv med smörgås el kex eller små havrepuffar.. Eller knapra på en morot.. Och däremellan försöker vi få in maten!
Tips?

:heart: Maria :heart:
Mamma till
Ebba född 3april 2010
Kurstart 30/12-10
Axel född 2feb 2013
Kurstart 4/10-13
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Bra jobbat! =D> :mrgreen:

Här stoppas det oxå in diverse saker i munnen när lillebror äter, så jag brukar faktiskt minimera antalet extradetaljer när han ska äta, för han äter bra och behöver inte plocka samtidigt. Om han kärvar ibland går det oftast bra om jag håller upp skålen med mat eller muggen framför honom så att han ser maten, fäster blicken på den och då går det att skeda in lite extra och han gapar av bara farten. :wink: Sen brukar han få plocka med egen mat mer efteråt. men alla gör vi olika.

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"