nä nu..!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Gäst

Inlägg av Gäst »

baby2005 skrev: Dagslurarna är riktigt dåliga här, jag funderar på att kura natt och strukturera upp dagslurarna samtidigt. Allt på samma gång så att säga. Nu soverhan i vagnen på dagarna, dåligt och vagnas en del.
Fast det kanske är en dålig ide? Vad tror ni, ska man ta dagarna och nätterna på samma gång :wink:
:idea: Japp - det är bara bra att ta allt på en gång! Tjofräs - liksom :P ! Det är tom enklare för alla inblandade - inte minst enklast för sig själv. För då slipper man undra om det dagens ostrukurerade lurar sabbar natten och till sist så står man bara där och undrar en massa. Har man fasta tider rakt över så "vet" man ju att det är "rätt" och har inte så många undringar = vargar! Toppen!

:roll: 8) Hur tror ni att jag lärt mig "allt"? Jo - genom alla... :roll: huhum... :roll: erfarenheter :P ! Men - besviken på mig själv har jag aldrig varit! Däremot medveten om att jag kunde gjort annorlunda och fått ett annat resultat. Om jag orkat/velat/haft lust till.... Ibland är kicken av en kortsiktig vinst är inte så illa den heller :wink: !

:idea: Om man är medveten istället för besviken så får man ett annat förhållningssätt till saker och ting. Då inser man sin förmåga hela tiden men inser också att man ibland gör lite tokigt. Därefter tar man sig upp på banan igen utan en massa besvikelser över än det ena och än det andra. Det ger rätt bränsle för nystart!

:D Lycka till!
Fiffan

Inlägg av Fiffan »

Kul, Baby2005, med en "jämlike"! Vi får stötta och heja på varandra. Och TACK MammutMaria för all din peppning!

Vi siktar på att kura henne i nästa vecka. Faktiskt har hon sovit bättre de senaste dagarna, troligen eftersom att förkylningen och därmed nästäppan börjar ge sig. :D Sen äter hon ju bra nu, så hon kan sova på full mage. :sleep:

Nappen har hon halvt om halvt lämnat tillbaka till oss, den var tydligen bara till låns :wink: Hon somnar utan den på natten och får den framåt morronen men då spottar hon oftast ut den efter ett tag. Så förhoppningsvis blir det inte så svårt att plocka bort den. Men jag ska göra som MammutMaria tipsar om: köra allt på samma gång, så jag bryr mig inte om nappen förrän vi ska kura.

Mest spännande just nu är att jag tror hon håller på att fatta detta med ramsan ordentligt. Hon blir nämligen tvärilsk :shock: när jag ramsar på kvällarna! Från att ha slumrat lite, kan hon bli jättearg när jag ramsar! Dock lugnar hon sig fort. Jag tolkar det som att hon faktiskt förstår att hon ska sova, och reagerar på det. Bra, alltså. 8)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"