Citerar inte eftersom jag sitter via telefonen.
Vi har också social delaktighet fast utan att kalla det för det, det är en sådan självklarhet att det inte kräver något namn. Råden är heller inte ett dugg luddiga utan väldigt tydliga när frågor ställs, vet inte varför det finns en tro att allt inom ap/nf är flummigt lull lull? Ex är jag med och startade en fb grupp om nära föräldraskap, det är många frågor som bollas och många konkreta råd men gemensama nämnaren i alla lägen är att barnen aldrig får lämnas ensamma annat än av eget val, varken dag eller natt, de ska alltid ha en given röst i familjen och rätt till sina tankar och åsikter utan att det betyder att de jämt ska få som de vill. Som jag skrev tidigare är målet med nf samma som för er, grundtankarna de samma också men hur vi vill nå dit skiljer och vi tror på forskning, ni tror på AW. Svårare är det egentligen inte. Dessutom är det framföralt runt sömnsituationen AW och ett nära föräldraskap går isär, i övrigt är inte skillnaderna så stora som somliga (i synnerhet AW själv) vill göra gällande, tvärt om.
Men varför tycker alla att Anna Wahlgren är så dum?!
Re: Men varför tycker alla att Anna Wahlgren är så dum?!
Mamma till S 080818 och V 110126
Just ja, glömde. Orsaken till att min 2 åring inte sover i samma rum som mig och min man är för att hon delar rum med storasyster vilket båda älskar. De började dela rum på egen begäran men lillan sover ofta sista 1-2 timmarna innan vi stiger upp i min säng och vaknar som ett solsken varje morgon så det fungerar för oss. Shn hade varit ren tortyr för båda mina så därför skulle jag aldrig utsätta dem för det, för andra barn fungerar det klockrent.
SHN är menat för barn med sömnproblem och det har ju inte ni, tycker ni. Sà dà är saken klar.plutteli skrev: Shn hade varit ren tortyr för båda mina så därför skulle jag aldrig utsätta dem för det, för andra barn fungerar det klockrent.
Jag har aldrig sökt ràd av nf eller ap sà jag är inte sà inne i det, men trodde du trodde att vi följer en slags manual,
griniga barn :arrow:social delaktighet,
mammiga barn
Det gör vi alltsà inte, man fàr och màste tänka och tycka själv, även här!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Mmm, jag vet av erfarenhet att "sömnproblem" är ett väldigt vitt begrepp på detta forum ; ) Allt från barn som vid 6 månader vaknar en gång voer natt till barn som inte somnar på fem minuter till barn som är vakna i princip dygnet runt och aldrig kommer till ro... Jag undrar också i mitt stilla sinne hur många av barnen som aldrig sovit bra å därför kuras som faktiskt har nån/några allergier eller andra fysiska problem utan att föräldrarna tänkt på det eller sjukvården reagerat... I min mening är SHN en bot mot symtomen inte sjukdomen i sig, som att ta en halstablett vid förkylning.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Å, Plutteli.

Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022