Ni behöver inte bekräfta separat. Kör ihop den med ramsan han får vid själva läggningen 3+1. Påminn vid behov, men bara vid ledsamheter annars är det husljud som gäller. Vid uppvak dag som natt lyssnar jag snabbt av, är det ett "äkta" uppvak eller bara sömnprat, det lär du dig snabbt. Sen får man EN påminnelseramsa och sen inget mer. Möjligen lite husljud, dagtid är det ju lättare än på natten, då orkar jag inte direkt dammsuga. Är det ett grinigare uppvak än vanligt på natten spelar jag lite musik eller går upp och spolar på toaletten typ eller så sover jag bara vidare, försöker i alla fall...
Ibland går jag in oxå, det är oftast nåt "allvarligt" typ bajsblöja när mina vaknar nattetid nu för tiden. men de är ju heller inte kurbarn eller nykurade. Under själva kuren och närmsta tiden efteråt måste man vara sparsam med trafiken för att inte störa barnet med sin närvaro hela tiden. Efter en tid hör du vad som är på G och vet om du måste gå in eller inte. Men var alltid sparsam med trafiken som sagt, lär dig lyssna!
Jenny