Träning 2013

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA

Re: Träning 2013

Inlägg av GulligaA »

Jaha, ja, så här blev det den här veckan:

Mån: Sjuk
Tis: Sjuk
Ons: Sjuk
Osv osv....

Halsont av det brutalare slaget, ögoninflammation, hosta, öronvärk mm. Det är livsfarligt att åka på stora släktträffen och träffa en hel hög härliga småbarn :)

Idag känns det kanske något bättre, men utövar total vila. Hoppas på en friskare vecka som kommer!

Är också lite nyfiken på zwow, googlade men hittade inte något riktigt bra. Det där med att träna för bättre immunförsvar är något jag ska skriva upp på min lista.

Hoppas ni andra haft en bra träningsvecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

MamMalin: Välkommen! Har också sneglat på tråden många gånger. Nu är vi äntligen en av dom! :D Jag fick också förlossningsdepression :( , ska börja trappa ner på medicinen nu är det tänkt. Då känns det ju extra bra om man tar hand om kroppen på bästa sätt under tiden. 8)

GulligaA: Så tråkigt. Det verkar vara många sjuka nu. Själv åkte jag på ögoninflammation, men eftersom kroppen ändå varit pigg så har jag tränat några gånger.

Min vecka:
Mån: Zwow2
Tis: Vila
Ons: Vila
Tor: Vila
Fre: Zwow1
Lör: Vila
Sön: Zwow2

Sök på zwow1 tex på Youtube. Då får ni ett helt program. Sen är det bara att välja siffra, finns många! I början tänkte jag "Vad är det här för bröstfixerat tjafs. Det såg heller inte så jobbigt ut, men oj oj oj så fel jag hade! Det är riktigt krävande övningar för en otränad som jag. :D

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Trist rapport beroende på att influensan följdes av en seg och slemmig förkylning

Mån 3 plankor
Tis 3 plankor
Ons 3 plankor, yoga Friskis o Svettis
Tors hantelpass hemma axlar och överkropp
Fre -
Lör -
Sön 3 plankor

Hoppas kunna dra på lite med träningen nästa vecka men vågar inte träna det minsta med tanke på förra årets dubbelsidiga lunginflammation och hjärnhinneinflammation. Nu berodde inte det på att jag tränat när jag var sjuk så jag vill inte ens tänka på vad jag skulle kunna drabbas av om jag nu drar igång träningen för tidigt.

Krya på alla sjuklingar, välkomna alla nykomlingar och så tar vi i ordentligt nästa vecka.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Bellan

Inlägg av Bellan »

Hej!

Oj, spännande. Mitt första inlägg här om hur veckan varit ;)

Sön: 30 min motionscykel
Mån: 20 min motionscykel
Lördag: 25 min motionscykel
Det här är jättebra för mig som inte tränat alls på flera flera år så jag är så stolt över mig själv. Passet på lördagen jag jättekul och svettigt ;)

/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej alla nya träningsvänner! :D

"Herregud, hur ska jag hålla koll på vad jag tränar och komma ihåg det för att rapportera på söndagen?" - så tänkte jag i början av förra veckan. Men tänk så mycket bra det finns i våra telefoner nuförtiden, så det fick bli till att skaffa min första träningsapp för att hålla koll när minnet inte har det. Appen Shapelink för Android prövade jag och jag är nöjd, har ju inte nåt att jämföra med :D . Jag använder mig ibland även av apparna "Daily Ab/Leg/Cardio/Arm/Butt. Har ni andra nån erfarenhet av såna appar?

Så nu hämtar jag telefonen och rapporterar följande:

Mån: Kinect-gympa 20 min, armar 10 min
Tis:Vila
Ons: Kinect boxning 30 min, Kinect dans 30 min
Tors: Zumba 55 min
Fre: Promenad i måttligt tempo 30 min
Lör: Promenad i måttligt tempo 30 min, gympa-dvd 25 min
Sön: Gekås Ullared :shock: (en form av träning det med... :wink: )

Jag kollade upp zwow men dels avskräcktes jag av den kvinnans utseende, dels har jag ingen bra internethastighet. Det bara hakade upp sig hela tiden. Men det såg jobbigt ut, det jag såg.

Ha en kul träningsvecka! :mrgreen:
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Härligt med så många nya här =D> Hoppas ni hänger med hela året :D

Rapport vecka 2

Må - halsont
Ti - promenad 5 km
Ons - helkroppspass hemma
To - ben/rumpa på gym
Fre - biceps/triceps, tabataintervall på bandet på gym
Lö - axlar/mage på gym
Sö - bröst/rygg, tabataintervall på bandet på gym

Gillar gymmet mer och mer. Har vågat mig på marklyft och bänkpress. De med den stora stången :) Har tidigare varit "rädd" för dem och mest gjort maskiner (då jag gich på gym för flera år sedan) Men nu gillar jag mest att träna i rummet med de fria vikterna. Det är jag och killarna/gubbarna där. Tjejerna tränar mest på cardiomaskinerna :wink:

Ni som undrade om Zwow. Kolla Zuzanas blogg http://zuzkalight.com/ Jag tycker hon är dösnygg. Utom brösten då. Kunde ju vara mindre fokus på dem :wink: Men hennes mage och armar är fina och muskliga. Förutom hennes pass hittar man recept och annat på bloggen.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Jag skulle ännu tipsa om några bra träningsappar

- Casall T.O.D
- Nike Training Club
- You Are Your Own Gym

De två första har jag inte mycket erfarenhet av. Den sista använde jag förra hösten och gillar mycket. Styrketräning med inga/få redskap, mest använder man kroppsvikt. Jag fick lite nya muskler med denna träning. Om man följer programmer och inte slarvar med maten kan man få bra resultat.
Ni som vill gå ner i vikt. Kosten är viktigare än träningen. Fast man tränar massor men sen slarvar med kosten så uteblir resultaten. Kosten har störst betydelse när man vill gå ner i vikt.
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Lite mindre träning denna vecka. Fick en liten släng av halsontet igen, men det var som tur förbi på några dagar.

3 pass och 2 lugna promenader
må: vila
ti: cirkelpass hemma
ons: halsont, lugn promenad 1 timme
to: halsont, lugn promenad 1 timme
fre: vila
lö: ben på gymmet
sö: gång i backe på löpbandet 1 timme på gymmet. Svettigt och jobbigt!
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Inget halsont denna vecka, men sjukdom tog hårt på mig, så det blev ganska lugn vecka.

Mån: Vila
Tis: Planka ( klassisk+sida, 3*45)
Ons: Planka som innan
Tors: Planka som innan
Fre: Hängde med upp och ner för snöhögar under utevistelsen med kottarna. Riktigt svettigt!
Lör: Planka igen, hantelövningar överkropp.
Sön: Dans "stor och liten". Ska planka, samt tittar igenom Aerolates-dvd som jag klickat hem.

Äldsta tjejen och jag har börjat på dans, där barn och vuxen dansar tillsammans. Inget superjobbigt, men 45 min av huvud-axlar-knä- och-tå och " höger arm fram, höger arm bak..." höjde pulsen lite i alla fall.

När jag kollade i förra årets tråd, så såg jag att anna körde Aerolates. Blev lite sugen och hittade dvd:n på cdon för 49 kr. Verkar lite avancerat, måste nog kolla igenom flera gånger och träna på övningarna innan jag kan köra ett program. Kan nog bli riktigt kul dock!

Hittade fröken zwow också. Ja, där fick man ju ingen ångest alls över hur otränad man är... Och vilka rattar :shock: Men z får nog vänta ett tag.

Nu är bokslutstiderna slut, och mannen kommer komma hem vettiga tider, så nästa vecka ska det bli några promenader också.

Sen är det ju det där med kosten också. Det är ett jätteproblem, här befinner vi oss i stora ketchup-träsket. Har inhandlat massa bra mat, ska bara komma mig för att tillaga den också.

Oj, vad det sträcks och snurras och hoppas på tv:n, det här kommer att ta tid att lära sig.

Ska kolla in apparna också.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej kompisar! :D Lite nykomlingar är det också KUL! Häng i nu!! :D

Mamma Malin: Så har jag också blivit! Att jag VILL träna nu, säger samma som dig, det hade jag ALDRIG trott om mig själv!! Åja, inte alla dagar... ibland är det för att jag känner att jag "måste", men för det mesta VILL jag! En härlig känsla!

SusanD:stackare... :cry: Förstår att du är orolig med tanke på hur sjuk du var förra året! Lyssna på kroppen, det är bra!

Bellan: BRA!

Tutan: Vi åker till Ullared varje höst. Där köper jag en liten smidig almanacka för 7:90 som jag använder till nästa års träningsdagbok. Telefon funkar ju också :D Fin vecka för dig!

Tilda: Oj, vilken vecka! =D> Att du vågat dig på stången är stort!!
Bra att du tog en lite lugnare vecka när du inte är helt kry.

GulligaA: Aerolates är en riktigt bra träning! Det TAR ett tag att komma in i alla rörelser, men när man väl gör det är det kul och svettigt!

Ang. diskussionen om Zuzana som har zwow, tycker jag hon har en lite för smal men ändå muskulös fin kropp, men håller med om att hon inte borde opererat dit de där brösten. Fel proportion liksom... :?

Dags för mig att rapportera då, och det blir 2 veckors rapport eftersom vi var i Egypten tors-tors. Tränade där också, men jogging tog musten ur mig på något sätt i värmen, det fick bli zwow mest (men joggade innan vi åkte hemma).

Förra veckan 4 pass:
Mån: joggade 35 min
Tis: Zwow 6 + 3 plankor = 12 min
Ons: joggade 30 min
Fre: Zwow 9 + 3 plankor = 15 min

Denna vecka 6 pass:
Mån: Zwow 3 20 min + 12 min jogging + 3 plankor
Tis: Workout breakdown + 3 plankor = 15 min
Fre: Zwow 6, 12 min + 3 plankor
Lör: Powerwalk 1 tim med sambon
Sön: Aerobics express + Core express = 1 tim

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Vad inspirerad man blir av att läsa om er alla! :D Välkommen tillbaka anna, hoppas ni hade det underbart.

Själv är jag inte riktigt frisk än, ögoninflammationen nästan borta, men halsont idag igen??!! :shock:

Veckan:

Mån: zwow 1
Tis: magträning
ons: :sleep:
Tor: zwow 13
Fre: :sleep:
Lör: :sleep:
Sön: halsont och orkade inte stretcha :roll: :evil:

Inte helt nöjd med veckan. Betyg (1-5): 3
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
MamMalin

Inlägg av MamMalin »

Här har det varit en vecka i snöns tecken!

Må: snöskottning 2x30 min
Ti: snöskottning 30 min
On: snöskottning 30 min
To: skidor 30 min
Fre: sparktur med barnen 45 min, snöskottning 30 min
Lö: powerwalk i snöig skog 30 min
Sö: skidor 30 min
GulligaA skrev:Sen är det ju det där med kosten också. Det är ett jätteproblem, här befinner vi oss i stora ketchup-träsket. Har inhandlat massa bra mat, ska bara komma mig för att tillaga den också.
Här är vi ur ketchupträsket! Har upptäckt att jag faktiskt tokgillar matlagning/brödbakning :D ...min mat ska vara antingen snabb att fixa eller ta lång tid på sig men med liten arbetsinsats. Bäst är mat man bara startar igång och sen låser dörren och tar med sig hela familjen på en springrunda. När man kommer hem och låser upp är maten färdig att servera! :D Jobbar på lite mer Råsmart - influenser här i köket. Hojta till om du vill ha matpepp, själv vill jag gärna ha tips om mat som blir klar av sig själv!

Ojdå! Mer mat än träning idag... :wink:
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hello girls! :D

Tack Tilda för app-tipsen! Ska kolla dem, om de funkar för Android.

Apropå maten och vikten så hör jag till dem som vill gå ner några kilo, bara 2-3 kg till, så jag hamnar på det jag vägde när barn nr 2 kom. Som en gammal viktväktare har jag de senaste veckorna använt mig av det material som jag fått på tidigare möten och varit duktig och räknat. Halva tallriken grönsaker!!! Typ. Och ja, det har visat sig på vågen. Idag och igår har jag slarvat lite men vad gör det om hundra år?! :wink:

Mån: Kinect "gympa" 50 min
Tis: Vila
Ons: Kinect dans 20 min, styrka 15 min
Tor: zumba 50 min
Fre: Vila
Lör: Vila
Sön: Bugg och foxtrot 2 tim

Höjdare denna vecka för mig var förstås att buggen drog igång! :lol:

Vad duktiga vi är! =D>
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej, här kommer en jättesen rapport från förra veckan. Försenad för den är så tråkig att lämna så jag har förträngt den tills nu.

Ingen träning alls, däremot långa lugna promenader med hundarna och pulkaåkning med barnen.

Har verkligen inte känt mig bra alls. Slemmig hosta, urtrött och allmänt vissen.

Denna vecka har börjat bättre. Så sakta drar jag igång igen och nu ska jag hålla mig FRISK, JÄTTEFRISK.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
MamMalin

Inlägg av MamMalin »

Hej igen!
Hoppas alla förkylningar gett med sig nu o att ni fätt träna som ni önskar. Själv får jag sparka på mig då jag inte kommit igång med någon typ av "inomhus-styrketräning"...skyller på min man som jag tänkte ha som draghjälp till detta :roll:

To: skidor 30 min
Fre: utförsåkning 2,5 h
Sö: skidor 30 min (riktigt högt tempo :D )

Har kollat lite snabbt på zwow...men sån kropp HAR jag ju redan 8) (eller inte)...verkade schysst, tyvärr tråkig bredbandsuppkoppling här i skogen.

Allt gott!
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"