Ändra schema efter kuren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Manfred10

Re: Ändra schema efter kuren

Inlägg av Manfred10 »

Hej! :D

Inte så kul att vara förkyld! :(

:idea: höj huvudändan med klossar/böcker under sängbenen
:idea: svalt i sovrummet
:idea: duscha/bada gärna i ordentligt uppångat badrum innan läggning
:idea: använder ni nässpray ska det väl funka utan att han "drar in i näsan själv" ? Jag brukar försöka tippa liten bakåt, ge nässprayen och behålla ryggläget ett ta så att allt kommer dit det ska.
:idea: har du en luftfuktare kan det vara toppen. jag har vänner som använder sig av dem nattetid och det funkar jättebra mot snuva och hosta.

Välling skulle jag nog passa mig för... han behöver ju som du säger inte den. Jag har när det har varit riktigt täppt här gett nässprej och eventuellt suttit upp med liten i famn ett tag i mörkret bara så att täppan släpper och sen sängläge igen.

Får han en flaska på natten kanske det påverkar morgonaptiten? har ni märkt att det stör dagens måltider?

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Karinraring

Inlägg av Karinraring »

Hej!
Tack för tipsen! Man blir så ställd när plötsligt nattrutinerna ställs på ändå, så vi tog liksom den lätta vägen ut och kunde inte riktigt se någon annan möjlighet. :oops:
Vi använder näsdroppar (inte spray) och jag upplever att näsan blir "rensad" snabbare om han äter efter att han fått dem, men att sitta och hålla honom en stund kanske kan funka om det blir samma visa inatt. Höjd huvudända ska vi prova också!
Ja, han brukar äta två frukostar, först ersättning när vi tagit upp honom kl 7 och sedan gröt vid halv nio, men de här nätterna har han inte varit intresserad av ersättningen (såklart, han har väl fortfarande varit mätt)! Han har haft lite dålig aptit över lag men det tror jag mer har berott på att han mått dåligt. Idag verkar aptiten vara tillbaka och han åt mycket lunch och mellanmål, så vi kan ju hålla tummarna för att han är på bättringsvägen och kanske lyckas sova hela natten inatt utan störningar av täppt näsa! :lol:
Karin

Mamma till Gustav född 11 maj 2012
Startade SHN kuren 24 september 2012
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Du kan ju alltid bjussa på lite vatten i nappflaska, så han får svälja! Så frikostig kan man ju i alla fall vara :wink:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"