Ja, det var med en erfarenhet rikare som vi vaknade upp i morse.
När det var dags för läggning kl 19.00 igår preppade vi nattslurken o bytte om till pyjamas. Hon somnade faktiskt efter 5 minuter med en ramsa innan jag hunnit ge en bekräftelse men vaknade efter ca 15 minuter och så drog det sedan igång med en timmas skrik.
Jag var nog inte förberedd på detta riktigt, att sitta 60 cm ifrån henne och inte "gå där ifrån" som jag var van vid. Inte heller kunde vi stanna bilen för det hade ju inte gjort saken bättre. Till saken hör också att mor och far OCKSÅ satt i bilen å min mor utbrister "vad säger du... "go natt me sä" och jag med svetten lackande samtidigt ska förklara för henne vad det är jag gör (mor till fyra barn)
Så kommer den där härligt brummande faders stämman från framsätet "hon kanske är hungrig?" Så jag stirrar på min man SURT, stumt artikulerande och om "blickar kunde döda" vädjar jag till honom "GÖR NÅGONTING" varvid han tar tag i barnstolen och börjar vagga den. Det blir cirkus hos Sessan och hon skriker ännu mera. Så stoppar min mor in handen (under huven) och jag utbrister (lite för högt) NEJ! Hon ville bara se så att hon inte var för varm. Å varm var hon av allt tumult och skrikande. Jag stoppade BOKSSTAVLIGEN in fingrarna i öronen och andades djupa andetag innan jag ramsade vidare. Så höll vi på i en timma och sen fick jag ramsa henne två ggr till innan kl 23.00 ca Sen sov hon i 4 timmar utan uppvak och inte heller när jag bar in henne i sängen vaknade hon. Så vi fick ett härligt "Goood morgon" imorse i alla fall. Skönt!
We live we learn...
Så här i efterhand är jag glad att vi åkte ändå. Hade tänkt ta flyget för att slippa så många timmar men det blev bil till sist ändå. Så här ser ju verkligheten ut och att få använda verktygen i olika sammanhang och situtioner är ju nyttigt för hela familjen. Det gör ju oss tryggare i andra sammanhang, tänker jag. Hemma är ju alltid hemma men bland andra och hos andra blir "man ju" (jag) osäker.
Vi åker tillbaka nästa vecka, samma rutt, förhoppningsvis betydligt mer preppad och lugn mamma (å synkad pappa).
Soliga hälsningar
T