Lillasyster Annie snart 9 mån redo för kurstart.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
BiancaC

Re: Lillasyster Annie snart 9 mån redo för kurstart.

Inlägg av BiancaC »

Hej och tack för svaren!

Nu ikväll vid läggningen fick jag ramsa ett par gången och bekräfta 3 ggr innan det blev tyst vilket kändes bra. Målet är ju att hon ska fatta ramsan.

Nu förstod jag inte riktigt vad du menade??
Om hon nu skulle vakna nu så skulle jag ramsa som svar på hennes frågor och få henne att gå ner sig. Det kan krävas modiga x8 verser
Alltså på en gång även om det bara är gnöl?
Undantagen blir vargtimmarna och lite tidiga morgnar.
Ska jag inte hantera uppvaken på samma sätt då??

Tack för all hjälp
/BiancaC
:heart: Vera :heart: 080913 Kurstart 090313
:heart: Annie :heart: 110409 Kurstart 120105
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej igen!

Jag får förtydliga mig själv där-
LilloppansMamma skrev: Om hon nu skulle vakna nu så skulle jag ramsa som svar på hennes frågor och få henne att gå ner sig. Det kan krävas modiga x8 verser
På natt 3 så hade jag inte ramsat på minsta pip om de vaknar till, utan på deras eventuella FRÅGOR och fått dem att gå ner sig. Så inte på gnöl.

Det är ett stort krux med vargtimmarna - de har sovit sammanhängande och tror sig vara utsövda. Vilket de verkligen inte är! Så vi måste minska trafikerandet. För vi stör väldigt mycket just i dessa timmar- de blir heligt förbannade. Samma sak med tidiga morgnar- börjar vi att vekrtyga för mycket så händer det iallafall något och de blir sura att morgonen inte kommer. Vi vill ju förmedla att det är natt och att alla människor, stora som små sover som små grisar på natten. Det är en fin balansgång där.

Hoppas du blev lite klokare. :wink:

:heart: LilloppansMamma
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
BiancaC

Inlägg av BiancaC »

Hjälp!!

Annie slutar inte skrika gråta nu på 25 minuter, samma sak var det igår kväll då det tog mer än 35 min att få henne att sova. Jag har gjort en ytterst snabb läggning. Hon börjar gråta så fort jag lägger ner henne, jag lägger tillrätta, solfjädrar men går innan hon slutar helt. Det tar nog inte ens en minut. Sen har hon grinskrikit konstant sen dess. Nu går det lite upp och ner och då ramsar jag inte.

Är jag för hård? Ska jag solfjädra längre?

Vi skojjar några minuter innan så hon skrattar rejält och lägger sen direkt efter kram med syster och pappa.

Tystnade en halv minut nu men är igång igen...

Hjälp!
/BiancaC
BiancaC

Inlägg av BiancaC »

Phu nu tror jag hon somnat. Fick påminna en hel del även om jag lät henne ligga ganska länge mellan gångerna. Två bekräftelser behövdes också. 45 minuter tog det... Känns inte riktigt bra. :cry:

Igår var det ungefär samma sak men när hon somnade sov hon hela natten!! med undantag av ett litet pip kl 23. Det var ju superbra!

Vi somnade själva som medvetslösa och vaknade inte förrns 07:40, 40 min för sent!!! :oops: Rusade upp och gjorde glad morgon. Vi fick i sista stund på kvällen bädda på köksgolvet för vår husvagn som morfar och mormor skulle sova i gick sönder så de fick sova i vårat sovrum. Glömde därför ställa klockan.

Nu är den ställd!! :)
/BiancaC
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Låter som om natten gick toppen, trotts en liten försovning :lol:

Angående läggningarna så skulle jag göra som du gör med tokbus och skratt innan sedan ner i sängen ett kort tillrättaläggande och så en taktfast och superglad ramsa ut. Du ska vilja dansa och stampa takten till den. Därefter skulle jag göra husljud som att dammsuga. Många barn lugnar sig till det monotona ljudet och somnar gott.

Håller tummarna för en lika bra natt igen.

//Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"