Julhälsning till Anna

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Julhälsning till hatmobben på Familjeliv.se

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, kära Hege :heart: Så blir det :wink: :lol:

:D Tack, vicki :heart: Jag har tagit mig friheten att citera dig på "Livet efter kuren - en uppmuntran!" Stort tack för det vill jag säga, för egen räkning och för alla de ömma föräldrar som lätt kan instämma i detta du skriver - och inse att också de små barnen, inte "bara" de själva, slits ner av sömndeprivation:
vicki skrev:Jag kan börja gråta när jag tänker på hur missriktad vår välvilja varit --- Jag tog för givet att man skulle ha lite struliga nätter när man har småbarn och tyckte inte att vi hade det så farligt, men nu när vi alla får njuta av våra nätter kan jag se hur slitna vi varit. Jag sprider denna kur varje dag!
Det fanns en tid för inte så kolossalt länge sedan då den som nämnde mitt namn i all oskuld - eller rentav i salig tacksamhet - fick räkna med att bli närmast mordhotad. Hatmobben på främst Familjeliv.se har spytt etter och galla över min person och mitt arbete i tusensidiga (!) hattrådar sedan Internationella Sova hela natten kom. Folk fick kura "i smyg", annars blev de utfrysta :evil: Av vänner, familj, alla :cry: UTOM BARNET :heart:
vicki skrev:Tack Anna för all hjälp. Jag är så ledsen att du ska behöva stå ut med all skit. För det är just vad det är, skit. Vi står bakom dig och backar upp och för din kur vidare!! Du är superbra!
Du skäms inte. Du ber inte om ursäkt. Du sprider tvärtom ordet och du gör dig till ett stort VI - som blir allt större \:D/ "Vi står bakom dig och backar upp och för din kur vidare!!"

Tack :heart: Du talar för allt fler. Jag är inte bara tacksam utan stolt över det :-({|=

De små barnens välbefinnande talar sitt tydliga språk, och familjernas välbefinnande talar sitt tydliga språk. Starkare än allt hat, all avund, all missunnsamhet, all småsinthet, all illvilja och all rent ut sagt dumhet i världen är KÄRLEKEN.

Spåren av den slår upp överallt.

Jag är stolt över min livsgärning. Lägger jag mig ner och dör, vilket jag inte hade tänkt just nu, kommer de små barnen att föra den vidare. Världen över :!:

Det ska ingen, som lyssnar och tror på mig, behöva skämmas över :x

Tack, du kära :heart:

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Julhälsning till Anna

Inlägg av TorsMamma »

Anna, fina Anna. Vad vore vårt liv utan Barnaboken och SHN kuren för alla som kommit snett? Tråkigt, jobbigt, och jätte ledsamt. Med din guidening är vi alla gladare, har bättre humor och njuter mera av varandra än jag någonsin trott var möjligt.

Tack för de fina böckerna och att jag får möjligheten att hjälpa så många med dessa. :heart:

:santa: God Jul fina Anna! :santa:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Bellan

Inlägg av Bellan »

Här kommer en till varm och go julhälsning till dig Anna :santa: :heart: :santa:

Min familj är så tacksam för att du har delat med dig av all din kunskap om barn. Jag tror att min dotter är minst lika tacksam som jag är, fast hon inte förstår det. Idag så tog hon fram kastrull, ris, decelitermått och började mäta upp och hälla i ris i kastrullen på helt eget bevåg när jag sa "Nu ska vi laga mat, det blir korvstroganoff och ris". Det är helt otroligt att en 19 månaders kan göra det! Och det är tack vare att jag läst Barnaboken som hon har fått möjligheten att utforska världen på ett sätt som gör att hon klarar av det :heart:

Jag hoppas att du får en helt underbar jul! :heart:
Kram
/Bellan med familj
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
Krisse

Inlägg av Krisse »

God Jul kära Anna :santa:

Jag hoppas du får en underbar jul med dina nära och kära!

Här njuter vi för fullt av alla förberedelser hemma hos min mamma, med barn som är utvilade, glada att få vara en del av allt som pågår och väldigt förväntansfulla.

Jag är så tacksam varje dag över att jag har fått tagit del av dina böcker som gör livet med barnen helt underbara. Även här hemma hos min mamma när jag delar rum med barnen t.o.m säng med den äldsta så sover alla som stockar.

God Jul och Gott Nytt År

Stor kram Krisse
Emmy 080212
Rasmus 091223
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Ha en riktigt skön och bra jul med alla dina nära och kära. :heart:
Det som inspirerat mig mest i Barnaboken är den sociala delaktigheten, som är ett torrt uttryck men jag kommer inte på något bättre.

Jag funderar även när jag arbetar(inom psykiatri där jag möter många som inte varit behövda på länge) hur man faktiskt med små medel kan få andra att känna sig behövda.

Jag tror att det är så enkelt och så svårt som att alla hade en uppgift kände sig behövda då skulle vi ha en bättre värld. :heart:

Godjul :heart:
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Hege

Inlägg av Hege »

I dag hände det igen - någon tyckte jag hade haft sån tur som har barn som inte bråkar med varandra.
Men det är inte tur, försökte jeg. Barnen får inte bråka med varandra, det har de aldrig fått göra.
Varpå personen i fråga skrattar, och säger att så kan man ju inte säga till barn, det går ju inte.

Men det går visst! Det har jag vetat sedan långt innan jag hade två barn, och frågan med syskonbråk inte var aktuell på flera år. För jag fick hela filosofin förklarat för mig i Barnaboken, på ett så lättfattbart och logiskt sätt, att det aldrig var någon tvekan att så här är det bara. Gör så här, så får man sykon som håller sams!

Och när jag väl hade två barn, så gjorde jag som det sto i Barnaboken. Receptet finns ju där, bara att följa. Och inte var det någon hör och häpna hos mig när barnen växte upp i samförstånd, små allierade mot resten av världen, och utan att slåss sinsimellan. På samma sätt som jag inte blir särskillt förvånad över att det är en äpplekaka jag tar ut av ugnen när det är det jag gjort, och inte en chokladkaka. Men andra står hänfallna, och tycker att jag har haft tuuuur!

Jag tittar på mina barn, som är totalt befriad från syskonsvartsjuka, och skickar goda tankar och en extra varm julhälsning till dig Anna, som jag kan tacka för de "turligt nog" kärleksfulla barnen som inte bråkar. För utan dig hade det inte varit givet att det blev så!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:santa: GOD JUL :santa:

Kära TorsMamma :heart:
Kära Bellan :heart:
Kära Krisse :heart:
Kära inger :heart:
Kära Hege :heart:

Det var de allra vackraste julhälsningar jag kunnat få :( :oops: :P :lol:

Tusen tack. Miljoner julkramar. Varmaste tankar tillbaka. TACK för allt ni är och gör och GER :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

:santa: GOD JUL :santa: alla små och stora barn - alla ni kära.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"