Hmmm jag funderar........... ju mer man läser desto mer förstår jag att jag inte vet. Jag har kanske en förmåga att krångla till det...
Jag försöker tänka 1,5-2 h vaken och sova 2 h. Men jag tycker att det blir för lite sömn för lilla mannen. Han skrapar ihop max 14 per dygn, i natt har han ätit jätteofta. Det här med att försöka läsa av barnets rytm, han kan ju somna efter 20 minuter vid bröstet eller efter 3 timmar?? Jag håller mig till punkterna i "programmet" men tycker ändå att det är svårt att läsa av när han blir trött på riktigt, alltså redo-för-sängen-trött. Umgänge i form av ligga på filt på bordet på mage eller rygg är han inte särskilt förtjust i alls, max 5 minuter sen är det skrik, jag-är-hungrig-skrik eller bär-mig-i-stället-skrik?? Det är frågan, när det blir småtuttande mitt i "umgänget" känns det lite som om jag kommer av mig i programmet... Äter gör han så det räcker och blir över (tror jag i alla fall) det är mycket utgifter av varierande slag. Men i 99 fall av 100 måste jag fram med bröstet en eller två gånger till efter att jag lagt honom för att sova, 3e gången har jag buffat och i krisfall gett honom nappen som jag heller inte vet om han egentligen vill ha. Han spottar ofta ut den med äcklad min när han får den i munnen men ibland sluter han ögonen och blir lugn, när han får bra tag om nappen.
Som sagt jag krånglar säker till det för mycket så stackarn blir förvirrad...

Jenny