Skall vi kura vår snart 9 månaders tös?!?!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Lilla_Mys_mamma

Re: Skall vi kura vår snart 9 månaders tös?!?!

Inlägg av Lilla_Mys_mamma »

Inatt sov tösen mellan 19.40-06.30!!!!!! =D> =D> =D>
Men sen fram till 7.30 protesterade hon hejvilt. Avvaktade å ramsade. Hon fann ingen ro, ramsade igen efter en lååång stund. Ingen respons, blev egentligen bara argare. Vid 7.15 gick jag å svängde henne på mage igen, solfjädrade å ramsade ut = blev bara argare.
Gör jag något fel eller ska jag fortsätta i samma stil å tala om för henne att det ännu är natt?? 7.30 gick jag till henne å försökte få henne på bättre humör innan jag lyfter upp henne. Lyckades till slut men int är hon ju på toppenhumör efteråt.
De tre senaste kvällarna har hon börjat gråta när man kommer till sängen, men tystnat efter ramsande. Men ikväll så blev hon riktigt ledsen, ramsade ut x 6 men hon fann ingen ro. Efter 5 minuter, gav jag bekräftelse när hon lugnat sig å då var det tyst. Sovit sen dess. Varför blir hon så arg? Hon är även VÄLDIGT "svårflörtad" med skrattet till gonattet. Lyckas inte alltid att få fram skrattet.
Gick in för att svänga henne på mage, försökte två gånger men hon svänger sig genast tillbax på rygg. Men hon vaknar inte. Lämnade henne på rygg om det är så hon vill sova.
Om hon vaknar på natten å börjar prata på, å håller på i närmare en timme av å an. Ska man agera eller bara låta henne vara? Vet ju att så länge hon är nöjd så ska man inte ramsa eller nåt, men när hon ligger så länge vaken, behöver man upplysa att hon ska sova eller?
Lilla My föddes Maj 2010
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Hej!
Jag ber om ursäkt att du har fått vänta såå länge på svar! :oops: Inte bra! [-X

Hur går det för er nu?

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Hej!
Jag ber om ursäkt att du har fått vänta såå länge på svar! :oops: Inte bra! [-X

Hur går det för er nu?

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Lilla_Mys_mamma

Inlägg av Lilla_Mys_mamma »

Ingen fara Bianca. Jag fortsatte i samma stil som tidigare å väntade ut henne.
NU SOVER VI SOM TRE SMÅ GRISAR här hos oss! :D

Jag är så otroligt stolt över vår dotter, å mig själv som kurat förstås, hon är så duktig. Hon sover 12 h varje natt å dagslurarna funkar vanligtvis suveränt.

Nu känns allt så tryggt när man har verktygslådan till hands om något strular. Skulle inte för något i världen rubba vad vi har för att riskera att vi faller tibax till det vi hade före vi kura, med nattvak å gråt.

Hon har varit förkyld i två veckor nu, snuva å hosta. Dagtid har hon fått sova så länge hon har velat. Å nattetid har hon sovit 12 h, fast näsan har varit täppt och hon har hostat. Hon är sååå duktig. Det känns så bra att hon sover när hon är sjuk, blir ju så mycket fortare frisk då.

Hon tränar för fullt på att lära sig gå, å pladdrar på för fullt -mammammammama & -papappapappa. :heart:

Är evigt tacksam för Anna Wahlgren och SHN, vårt liv har blivit så mycket enklare och vi har fått en solstråle vars nattsömn inte rubbas fast tänder spricker fram. \:D/ \:D/

TACK TACK TACK! =D> =D> =D> =D>

Å nu inkommande torsdag fyller vårt lilla mirakel 1 år! :thumbsup:
Lilla My föddes Maj 2010
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej och Åh, vilken underbar läsning! =D> :lol:

Om du vill får du gärna skriva i tråden som heter "Livet efter kuren" och delge, eller klipp in din inlägg här vetja om fantasin tryter, det talar ju för sig självt.

:thumbsup: :heart: :thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"