Ibland känns livet bara så bra, så det gäller att njuta ordentligt. Linus sov mellan midnatt och fem på morgonen så vi var riktigt pigga när resten av familjen vaknade klockan sju.
Idag var Pappan hemma och det var riktigt lyxigt även om vi mest for på uppdrag åt olika håll hela tiden. Först lämnade Pappan Emil på kyrkis, sen lämnade han in vår bil och hämtade vår nya (begagnade) bil som rymmer hela familjen, sen hämtade han Emil och så åt de pizza på stan innan Emil skulle till talpedagogen. Vår Emil pratar oavbrutet men han är ganska svår att förstå för utomstående. Han vänder på ord och har svårt att säga S och F i början på orden. Ska han säga sova så blir det dovsa och när han säger Sigge blir det Ditse istället. Det positiva i kråksången är att ungen är otroligt postiv, klok som en bok och ett väldigt stort ordförråd. Han ska få en ny talpedagog nu för den gamla har bytt arbetsuppgifter men det blir nog bra det med. Sen behöver han kanske lite extra hjälp när skolan drar igång så det inte blir krångel med läsningen. Fast han kan alla bokstäver och skriver när man berättar i vilken ordning bokstäverna kommer i orden. Räkningen fungerar också bra, han kan både plus och minus och tycker dessutom att det är kul.
När familjens två största killar var på äventyr i stan latade vi oss här hemma eller rättare sagt så ammade jag medan Mika och Sigge lekte med allt möjligt och omöjligt. 8) Jag valde att inte se riktigt allt de höll på med måste jag erkänna. När Linus hade ätit klart tog vi andra en dusch innan lunch, det var jag som behövde duschen men jag ville inte lämna småttingarna ensamma så de fick göra mig sällskap.
Mika fick bara en 45 minuters lunchlur för hon skulle på en något försenad 18-mån kontroll på BVC. Linus hann äta lite till medan storesyster sov och Sigge och jag tittade på tv. Mika fick lite mellis när vi väckt henne vilket vi gjorde alldeles för tidigt enligt henne själv.
När Mika och jag klätt på oss ytterkläderna kom Pappan och Emil hem. Sigge drog på sig overallen och gjorde Emil sällskap i snöhögarna, Linus sov gott i sin vagn och Mika och jag drog iväg till BVC.
Där var det vikt- och längkontroll, doktorn lyssnade på Mikas hjärta som lät bra och sen var det några frågor om hur många ord hon kunde, bygga klossar, förstå instruktioner m.m m.m. Vi gillar doktorn för hon är alltid så glad och väldigt trevlig, dessutom är hon gräsligt imponerad över att våra barn sover 12-tim natt från de är små. 8) Vår BVC sköterkska upplyste doktorn om att vi fått en lillebror i familjen, jaha sa doktorn och såg sig omkring, frågade sen var vi gjort av honom. Då sa jag att han var kvar hemma med resten av killgänget för han skulle ändå sova två timmar och då hann ju Mika och jag hem igen. Doktorn blev ännu mer imponerad!
Mika vägde 10,5 kg och var 83 cm lång, de var nöjda med henne, sa att hon var lång men smal. Sen fick jag gärna återkomma och väga henne när hon var två år fastän hon inte skulle på någon koll förräns hon är 2,5 år gammal. Hm, jag undrade försynt om de trodde hon skulle bli fetare av att jag kom och vägde henne igen. Det trodde de inte.

Hon är ju skitsnygg den lilla tjejen, muskulös till tusan, envis som en åsna och vacker som en gud. Brås nog på sin långa, smala och väldigt snygga pappa.
När Mika och jag kom hem stod nya bilen i carporten och till helgen ska vi ta en premiärtur hela stora familjen.
Pappan hade befriat granen från all utsmyckning, helt i onödan visade det sig för Emil tyckte inte att det någon bra idé så han satte tillbaka allting. Lösningen blev att Pappan väntade tills Emil somnat innan han avdekorerade granen och förde ut den i det fria igen.
Barnen sover, Linus i mitt knä för han var hungrig men för trött för att äta. Nu ska jag föra tillbaka honom till vagnen så att han vaknar så han kan äta lite kvällsmål för att sen sova på riktigt.
I morgon jobbar Pappan igen så jag ska, tillsammans med barnen, hålla verksamheten i gång här hemma. Framöver komma Pappan att vara hemma på tisdagar och fredagar vilket jag verkligen uppskattar för då kommer barnen ut och jag kan amma i lugn och ro.
Livet är toppen och jag njuter.
Kram Susan