Ni ska veta, alla ni kära

att jag läser och tar till mig allt som skrivits här och funderar på det och njuter av det och besinnar det och vrider och vänder på det och minns det och gläds över det \:D/

\:D/ även om det kanske inte verkar så, eftersom jag inte kommenterar alla vackra, kloka, tänkvärda kommentarer. Än en gång: tack =D>
Lite skvaller

I slutet av programinslaget öppnade ju Malou för ett kommande program, eller inslag, om barn och sömn, som hon mer eller mindre inbjöd till. Och jag blev mycket riktigt tillfrågad - den här veckan skulle "Efter tio" ha sömn som tema, och sista dagen, i morgon fredag, skulle det alltså handla om barn. Medverka i "diskussionen" skulle allså jag, och en läkare, och en psykolog. Inspelningen skulle göras som i dag mellan 14 och 16, precis som sist.
Nu hade jag hunnit åka till Bibban i Karlskrona och ovädret slog till med kraft häromdagen. Ämnet ligger mig ju varmt om hjärtat och jag ville verkligen vara med, men det kändes inte heltigenom säkert (sic!) att åka bil, flyg, buss, bil, buss, flyg och bil igen (bara från Karlskrona till Ronneby flygplats är det 4 mil - i ett fullkomligt djävulskt väglag nu). För 20 minuter i studion i Stockholm skulle denna lilla utflykt betinga 14 timmar MINST och en väldig massa oro och anspänning på kuppen, om det alls skulle gå vägen - vem kan veta i detta väder

Jag hörde mig för i alla fall och fick veta att man inte hade lyckats hitta någon läkare som kunde ställa upp och diskutera ämnet barn och sömn

Psykologen var däremot klar - det skulle bli Malin Alfvén. (De minnesgoda av er erinrar sig säkert hennes glada skratt, när hon fick sista ordet i Rapport i maj förra året, då när barnläkarna gick på mig som värst: "Man ska INTE göra som Anna Wahlgren, ha, ha!"
Jag tackade nej. Ovädret har inte lagt sig. Jag rör mig ju inte så bra heller och får välja mina engagemang, om man säger
I morgon ska jag titta på Malou, och jag vågar nästan sätta en femma på att en läkare nu finns på plats ordentligt