Kolik

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Hej Tisagirl,

Tisagirl skrev:
Positivt: Jag känner att jag absolut har kontroll över situationen.
Underbart, det allra bästa för en bebis är en lugn mamma! (och sâ en massa mat förstâs 8) ). :thumbsup:

Hur har det gâtt med matandet de senaste dagarna? Hoppas att ni fâr klarhet i ev allergier hos läkaren nu i veckan.

Kram.
mariaulfsdotter

Inlägg av mariaulfsdotter »

Hej Tina!

Kände igen mig så i din beskrivning och allt du har försökt med för att få lilla Emma nöjd.
Vår son föddes den 19 juli och de tre första veckorna var han världens snällaste barn men sen började skriken. Han skrek från 18-23 varje kväll.
Jag prövade allt! Miniform, sempers magdroppar, gripe water, windi, akupunktur och nutramigen. Inget hjälpte! Till slut tog jag kontakt med Anna Wahlgren i egen hög person och vi fick komma hem till henne i tre timmar. Hon visade oss hur vi skulle mata honom samt magläge och vagning. Han vände totalt och dagen efter var han världens snällaste unge!
Nu tror jag inte alls att det finns något som heter kolik utan svaret är mat, mat, mat och ordentlig med sömn. Har ni ngt schema för Emma som ni följer?
Nu ger vi Lukas mat enligt standardmodellen och han äter ca 200 ml per mål. Dock inte smärtfritt, man får truga, truga och åter truga, men när han har fått i sig all mat under en timme så är han så nöjd och glad! Han är nu 4 månader och sover hela natten i eget rum. Magläge är absolut att rekomendera. De sover mycket bättre då.
Kan varmt rekomendera att ta kontakt med Anna, allt blev som natt och dag för oss.

Stor kram
Mamma till Hugo -08 ❤️( kurad vid 4 mån), Lukas -10 ❤️( kurad vid 4 mån) & Alexander -140423❤️(SM från början)
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

... och här finns Marias tråd om du vill följa hennes resa: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=22925 :wink:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Hej Tisagirl!

Nu har jag inte läst igenom hela din tråd så jag vet inte hur det har gått med koliken.
Om den inte har gett med sig så kan jag rekommendera akupunktur. BVC nämner det inte, för oss hjälpte det ENORMT när det begav sig.

Det finns en akupunktör mitt inne i city, jag har tyvärr inte kvar hennes nummer men om du googlar på akupunktur och kolik så kommer säkert sidan upp.

Smulan behövde endast 3-4 behandlingar och kompisen till oss bara 1 behandling. Värt alla pengarna i världen, har för mig att 1 behandling kostade ca 300:-.
Det finns en überduktig kvinna i Stenungsund med men det är en bit att åka (ngt vi iofs starkt funderade på att göra då det begav sig och vi bodde i Sthlm).

Lycka till!
mariaulfsdotter

Inlägg av mariaulfsdotter »

Hej igen!

Hon heter Marietta och finns på barnhusgatan 6 tel: 08-202665 el 0706-714448. Vi gick och fick 13 behandlingar och visst blev det lite bättre men vändningen kom med standardmodellen. Men har hört att andra blivit hjälpta redan efter ett fåtal behandlingar.

Lycka till!
Mamma till Hugo -08 ❤️( kurad vid 4 mån), Lukas -10 ❤️( kurad vid 4 mån) & Alexander -140423❤️(SM från början)
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"