Info om kombinationsvaccinet; difteri, stelkramp, kikhosta.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Luvisen

Re: Info om kombinationsvaccinet; difteri, stelkramp, kikhos

Inlägg av Luvisen »

Tänkte på en sak idag. Det går väl inte under den här rubriken exakt men jag skriver här iaf. 8)

Jag bara tänkte hur tacksam jag är för att mitt barn inte fått narkolepsi. Han vacc mot svininfluensan när det begav sig. :(

Värme. /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Språttan

Inlägg av Språttan »

Jag har tänkt detsamma!

Dessutom har han klarat övriga vaccineringar bra också men nu är det slutvaccinerat även för storebror!

Har lusläst all litteratur jag har skaffat mig och ska även gå på föreläsningen om vacciner (som marknadsförs här på forumet ex. i Annas krönika).

Jag är så tacksam att det finns människor som skaffar sig all denna kunskap och sprider den vidare för vem som helst att ta del av. Det blir onekligen lättare att fatta ett välgrundat beslut när man har mer än bara den "officiella" informationen att utgå ifrån.

Kram,
Alexander maj 05
Emelie sept. 10
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Va roligt Språttan att du kommer på min föreläsning! Du är så varmt välkommen :heart: Kom fram och presentera dig så jag får ett ansikte bakom din signatur :D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
extradarkchocolate

Inlägg av extradarkchocolate »

Jag hade önskat att jag hade kunnat komma på föreläsningen. Hoppas det ges tillfälle någon annan gång!

Jag vill vaccinera, men bara mot vissa sjukdomar. Typ kikhosta och mässlingen, för jag tänker att det är väldigt smittsamma sjukdomar och jag vill inte att barnen ska få men efter sjukdomarna, om dom ens blir smittade vill säga.

Vilka sjukdomar ska man vaccinera mot och vilka kan man avstå från? Stelkramp verkar ju ganska meningslöst att vaccinera mot, polio och difteri finns väl knappt?

Några tankar?
Språttan

Inlägg av Språttan »

Hej!
Sagalinda: Jag är så besviken att jag inte kunde komma på föreläsningen. Planen var absolut att åka dit men kompisen fick förhinder och eftersom det är en bit att åka så avstod jag också till förmån för alla "helg-måsten" i familjen. Tiden är tyvärr knapp med maken på annan ort under veckorna...

Finns det någon möjlighet att få ta del av ev. dokumentation från föreläsningarna i efterhand?

extradarkchocolate: det finns en hel del bra beskrivet om resp. sjukdom (att få den resp. att vaccinera mot den) i kompendiet som rekommenderas i tråden! Jag har nästan läst den klart och inte helt bestämt mig än men mässlingen kommer vi inte vaccineras mot i alla fall.
Alexander maj 05
Emelie sept. 10
extradarkchocolate

Språttan skrev:
extradarkchocolate: det finns en hel del bra beskrivet om resp. sjukdom (att få den resp. att vaccinera mot den) i kompendiet som rekommenderas i tråden! Jag har nästan läst den klart och inte helt bestämt mig än men mässlingen kommer vi inte vaccineras mot i alla fall.
Tack så mycket! Jag har inte beställt kompendiet än, även om tanken var att jag skulle göra det omedelbums ju.

Inte mässlingen alltså. Ja, jag får beställa helt enkelt. Pronto!
extradarkchocolate

Och sen tycker jag såhär, efter att ha läst en del på internet:
att mycket är skrivet från andra länder och information och statistik hänvisas ända bort i 70-talet. Nu har jag inte läst just Vaccinationer - fördelar och nackdelar, men det måste ju vara skillnad på olika länders vaccinationer.
Och när det talas om farligheten med vaccinationer så tas ibland vaccin mot tuberkulos upp och då kan man ju lätt tro att just dessa vaccinskador måste vara likvärdiga med vårt svenska MPR som exempel. Vilket jag har svårt att tro.

Bara några tankar.
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Vill bara tipsa er som har chansen att gå och lyssna på Linda. Gör det. Jag hörde henne i måndags här i Malmö. Mycket lärorikt.

Tack Linda för en bra föreläsning.
Susanne G
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Mata

Inlägg av Mata »

Hur tänker ni kring vaccinering mot difteri om man åker till ett land där det är förekommande?
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Jag tänker inte vacc. Jag tänker mer på att vara väldigt noga med mat och dryck (kokt och vart den kommer ifrån, slutna förpackningar mm) samt vart man befinner sig. Även om difteri förekommer i landet behöver man ju inte åka precis till det område där det härjar. Jag skulle kolla upp nogsamt vart jag åker och hur det ser ut där. Sedan skulle jag läsa på extra om symptom på sjukdomen så man inte missar signaler om sjukdomen och att man i så fall fixar hjälp snabbt.

Så tänker jag...

Värme! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Mata

Inlägg av Mata »

Tack för svar. Om någon mer har något att tillägga är det alltid trevligt. Men varför skulle man undvika att vaccinera just mot difteri?
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Intressant tråd! hit måste jag tillbaka och läsa snart....

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"