Kura eller ej?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

FlowerGirl2 skrev:Mitt inres lilla varg kommer då smygandes då jag känner att hon fortfarande inte vet vad som gäller och jag tycker att hon knappt borde fatta innebörden av ramsan.
:D Ta dig då en liten funderare. VAD är det som gäller, menar du :?: Väntar du möjligen på godkännande nickningar och bekräftelse från barnet på att du gör rätt :?:
FlowerGirl2 skrev: Snälla hjälp mig bli av med min osäkerhet en gång för alla!
Det som gäller är att hon ska veta sig absolut säker till liv och lem. Hon ska ha fullständigt klart för sig att inga faror hotar, så att hon kan våga sova lugnt. Hon ska vara klockrent övertygad om att du, hennes överlevnadsgarant, står på vakt och motar bort varenda (oros)varg innan den ens har en chans att komma i närheten av henne.

Det är detta du ska övertyga henne om. Och det gör du genom Attityden av Självklarhet, förmedlad i din tveklösa, glada, betryggande ramsa. Du tycker att "hon knappt borde fatta innebörden av ramsan" - då betvivlar du ditt eget budskap: "Du kan sova lugnt. Ingen fara hotar. Jag håller vakt. Förlita dig på mig. Jag ser till att ingenting ont kan hända dig."

Och det är ju vad som är sant, eller hur :?:

:arrow: Läs och läs om Safarin :thumbsup:

Tro på dig själv :!: Hur ska annars lilla barnet kunna göra det :?:
Anna09 skrev: Anna, vilket förträffligt svar. Om man ändå kunde finna orden som du.
:D Tack, kära smickrare där :lol: Du är minsann en väl så duktig ordfinnare =D>

Så nu får du dubbel läxa, FlowerGirl2: lyss till Anna09. Läs igen mitt svar och läs igen hennes :thumbsup:

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"