FlowerGirl2 skrev:Mitt inres lilla varg kommer då smygandes då jag känner att hon fortfarande inte vet vad som gäller och jag tycker att hon knappt borde fatta innebörden av ramsan.
Det som gäller är att hon ska veta sig absolut säker till liv och lem. Hon ska ha fullständigt klart för sig att inga faror hotar, så att hon kan våga sova lugnt. Hon ska vara klockrent övertygad om att du, hennes överlevnadsgarant, står på vakt och motar bort varenda (oros)varg innan den ens har en chans att komma i närheten av henne.FlowerGirl2 skrev: Snälla hjälp mig bli av med min osäkerhet en gång för alla!
Det är detta du ska övertyga henne om. Och det gör du genom Attityden av Självklarhet, förmedlad i din tveklösa, glada, betryggande ramsa. Du tycker att "hon knappt borde fatta innebörden av ramsan" - då betvivlar du ditt eget budskap: "Du kan sova lugnt. Ingen fara hotar. Jag håller vakt. Förlita dig på mig. Jag ser till att ingenting ont kan hända dig."
Och det är ju vad som är sant, eller hur
Tro på dig själv
Anna09 skrev: Anna, vilket förträffligt svar. Om man ändå kunde finna orden som du.
Så nu får du dubbel läxa, FlowerGirl2: lyss till Anna09. Läs igen mitt svar och läs igen hennes :thumbsup:
O:)