Hej igen!
Nu behöver jag åter hjälp!
Försöker ta varje dag som den kommer men det är tufft!
Vissa dagar har gått bra men för det mesta går det dåligt!
Han har fått en vana att skarva på 45 minuter och jag tar då upp honom och erbjuder lite mat. Han tar den men vill sen inte somna om

så att han får mer sömn.
Idag såg det ut såhär:
Morgon 7:30 åt och blev trött 8:30 (ville bara ha ett bröst och jag trugade och trugade men inte...). Försökte buffa till sömns och somnade först vid 9 då han inte kom till ro

.
Sov 9-9:45 , erbjöd mat och ett snabbt byte (bajs) och trugade igen med mat men inte... Buffa utan resultat och han ville verkligen inte somna om. La honom i vagnen och det gick bättre men kl 10:30 var jag tvungen att se om det gick ner mer mat då han fortfarande inte ville somna. Åt litegrann och somnade sen 10:45 och sover nu och det har gått 3 timmar sen han somnade inför sovpasset.
Det är ju egentligen bara 45 min kvar av sovpasset (på 2,5 timme) och jag vill verkligen inte väcka honom nu för då har jag en trött och skrikande kille här (om han nu inte vaknar av sig själv förstås).

Hur ska jag göra för att få honom att sova längre än 45 minuter? Han vill ju inte ha mer mat innan sovpasset när jag erbjuder och jag gör ju detta under hela hans vakentid känns det som.

Är han tillräckligt stor nu för att somna om med hjälp utan att erbjudas mat?
Maten blir ju så fel när jag erbjuder honom mat för att somna om och jag är rädd att han inte blir tillräckligt hungrig inför nästa!
Det går åt så mycket tid till honom (buffa, vagna, mata) så jag får aldrig träffa tösen längre känns det som. När han äntligen sover måste ju vi äta och jag kan inte planera någonting! Vill inte ge mig ut utan bara vara inne. Och då har jag ändå sambon som är hemma och hjälper mig!
Om 2 veckor börjar han att jobba och då blir jag ensam med tösen (som han har fått ta jättemycket) och det börjar ge mig panik. Jag får ingen ordning på dagarna alls och han sover och äter inte alls enligt SM eftersom han skarvar och sover 1½ timme eller max 2 timmar.
På kvällen får vi inte heller till hans övertrötthet utan att han ska hänga på min sambos arm och somna där. Buffa och vagna hjälper inte inom tidsramen vad jag ska tycka är ok med skrik!
Övertröttheten kommer som lägligast när tösen ska lägga sig och jag vet inte hur jag ska fixa att göra ordning henne till natten med blöja, välling och läggning samtidigt som man har honom skrikandes! Sambon och jag turas givetvis om men hur ska man fixa detta själv?

Hur gör ni som inte har sambon hemma pga jobb?
(Tösen är i trotsen och är en sängurhoppare, men det går betydligt fortare nu än innan).
Skulle helst vilja buffa honom alltid då det är lättast när man inte är hemma (därför känner jag mig så fången att vara hemma, släpa med sig vagnen in till folk bara för att få honom att somna känns besvärligt

) men han köper inte det utan vill helst vagnas vilket går smidigt.

Men hur länge ska man behöva vagna för att få honom att somna? Jag avslutar alltid i god tid och på natten behöver jag aldrig göra det då han ligger i sin säng.

När kommer han att kunna somna själv utan hjälp från mig?
Är lockad att ta till napp för att få honom att somna in då jag vet att det fungerar men vet att det inte är så lyckat i längden!

Vad anser ni?
Skrev om det tidigare och ni har svarat på det men jag har fortfarande ångest över att han ska börja jobba om 2 veckor! Fattar inte hur jag ska fixa det då, jag fixar det ju inte ens när han är hemma!
Vet att det är vingligt så här i början men jag tycker att något borde fungera iaf, han är ju 5½ vecka nu!

Eller går jag för fort fram? Behöver jag ha mer tålamod och vänta in honom mer?
I 4 nätter i rad har han sovit 5-6 timmar men inatt var vi tillbaka på 4 timmar.

Får dom återfall då och då och ska man göra något åt det om det bara rör sig om 1-2 nätter?

Hur många dagar ska gå innan man ska åtgärda nattsömnen?
Tack för att ni finns!