Tråd om ovanliga husdjur
Inte intresserad av att köpa minigris
Men intresserad av det som fenomen, ska kolla runt på nätet lite.
Det här med vandrande pinnar
Tror att det var modernt ett tag i slutet av 70-talet. Läste om det som husdjurstips när jag var tio år.
Vilken tur att jag aldrig fick någon.
Vilken kul beskrivning CiL.
Vilken tur att jag aldrig fick någon.
Vilken kul beskrivning CiL.
Och förmodligen inte medvetna om att inte någon sörjde, heller.CiL skrev:Men så. JA! Pinnen på golvet i terrariet! Värdig begravning och terrariet på sommarverandan ett tag inför rengöring och avslut av pinnlivet, Dagen för avslut kom och - tja. Innanför glaset små ägg med en en gungande minipinne under. Jag räknade till 70 stycken!
Kapitulera. Terrariet öppet på sommarverandan, som under denna tid var en djungel av olika växter med en smal stig emellan. Vi kunde inte sitta där ändå pga alla växter. Och salladsblad till 70 växande pinnar gick bara inte.
De levde ett fritt djungelliv på verandan och djungelns lag fick också råda. Den som klarade sig klarade sig. Vi kikade genom fönstren i vardagsrummet ut på verandan och såg ibland en liten tonårspinne minska ned bladmassan därute. Det blev faktiskt ljusare, och beskärningen av växterna som de gjorde var ganska snygg. Dessutom slapp jag känna att jag hade djur i liten bur.
På vintrarna litet element på verandan, som i övrigt bara besöktes för att vattna djungeln.
Men så en sommar blev det riktigt stekhett. Om det var den dagen eller den vinterns iskalla natt när inte elementet fungerade som gjorde att pinnarna for till himlen vet jag inte. Av dem fanns dock ett år inget spår.
Levde bra, sörjd av ingen.