Hej alla vänliga!
Nu är äntligen helgdagarna över så vi kan börja jobba på rutiner och sovning härhemma. Givevis kommer fler frågor upp
Så här ser det ut hemma nu...
Vi gör morgon mellan 7-9 ofta efter lillkillens långa sovpass (kommer till varför det långa är här senare). Mat + skötning umgänge i 1h 10-20minuter får B2 somnar direkt vid bröstet utan att äta, läggs över i sin säng och sover i 2-2,5 timmar. Nästa vakenpass vaknar han gnällig mn blir glad när man tar upp honom och vill inte ha mat direkt utan ligger gärna och är social i 10-15minuter först, sen försöker vi flaskmata med utpumpad bröstmjölk.
Vaken knappt 2 timmar sen amning, somna vid bröstet och läggs över. Här vaknar han minst en gång och vill ha mer mat. Jag har försökt buffa, men det gör honom bara förbannad och han skriker upp sig så fort jag börjar
När han väl somnat sover han i ca 2 timmar.
Tredje vakenpasset är knepigt... Han kan somna vid bröstet, men det blir bara lätt sömn så här kan vi hålla på i evigheter och det är här som 10,5 timmarspassen kommer in. Vi har brutit detta genom att gå ut med vagnen där han somnar snabbt ock kan sova i 2 timmar till.
Om det blir ett 4:e vakenpass så blir det ofta långt och han somnar på mig och får sova där ett tag annars vaknar han direkt eller strax efter att jag lägger ner honom (sängen är uppvärmd innan med vetekudde...). Här kan han sova 5-6 timmar.'
Hans mage börjar bli mycket bättre nu så det plågar honom inte lika ofta. Jag gissar att nyckeln till att lösa problemen ovan är att lära honom somna själv

Några andra tankar om vad som kan vara fel?
När det gäller att somna själv ska jag jobba på insomning ett sovpass i taget eller ska jag satsa på alla direkt
När man lagt i vaket tillstånd hur mycket gnöl ska man acceptera innan man går in och verktygar
Är det "ok" att hela sovpasset går åt till att lugna? Eller ska sovpasset vara 2 timmar sovande
Hur vet man när det är en fråga på hjälp eller bara uttryckande av ilska
Han visar klart missnöje vid flaskmatning. Han får i sig 20-30ml innan han inser att det inte är bröstet han suger på och blir då sur. Vi bytte hålet på flaskan (Tomme Tippee) vilket fungerade en gång, men idag drunknade han nästan, några ideer om vad det kan bero på
Vi har även upptäckt att han är störningskänslig, så min man är ensam när han matar nuförtiden. Vi tar ett pass om dagen där vi försöker få i honom flaskmat, men det har inte fungerat så bra (dagens andra matpass) ska man byta matpass kanske
Blev långt det här...
Tack alla för allt tid och hjälp jag får!
//
K