/sandra
Behöver bolla lite...
Hej. Väntar på svar.....
Vill meddela att andra natten gick bättre, men fortfarande MYCKET frågor. Hon var vaken 1,5 timme vid 2 olika tillfällen
Idaga har vilorna inte gått så bra heller. Hon sov som hon skulle på fm, efter lunch sov hon bara 25 min
av 1,5. Hon var inte ledsen bara vände sig till rygg hela tiden och sprallade och tjoade. Så fort jag närmade mig brast hon ut i ett jättesmile
Men vägrade sova. Ramsan verkar mer jobba upp henne än lugna henne, men den kanske inte satt sig riktigt än. På em sov hon 30 av 45 min. Fick buffas i vagnen och ramsas. sen somnade hon tillslut. Ikväll somnadee hon efter lite egenmys i sängen efter typ 5 min
Får se hur natten blir
/sandra
/sandra
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
-
ilindstrom
-
ilindstrom
Hej! Nu har det gått några veckor sedan kurning och det mesta flyter på BRA!
Det är dock några problem som återstår eller som uppkommit på vägen.
Ida vaknar varje morgon kl 06 och idag blev det ju 05 då eftersom vi ändrat till vintertid. (ska ha morgon 07) Hon börjar med att gnöla runt i sängen och smågnälla, sen börjar hon skrika och slutar inte. Till slut går jag in och tar upp henne när det är tyst en liten stund. Oftast en kvart för tidigt. Jag tycker jag har provat allt. Gör ramsan, och sen husljud/musik. Har även buffat/solfjädrat vid kris. Hon svarar inte alls på ramsan på morgonen, vad ska jag göra? Känns som att hon är hungrig, men hon får 250 ml välling inna läggdags och jag ger henne så mycket mat hon kan äta på dagarna. (hon har inte börjat äta så jättemycket mat än, mest välling och gröt) Idag fick vi stiga upp 06 här efter en timmas skrik. Hur gör man nu med vintertiden? Idag får ju alla vilor bli en timme tidigare och sen läggdags 18.15 ikväll, sen kan man öka på en kvart imorgon eller? Kanske ändra så man har natt 18.30-06.30 nu istället?
kram
Det är dock några problem som återstår eller som uppkommit på vägen.
Ida vaknar varje morgon kl 06 och idag blev det ju 05 då eftersom vi ändrat till vintertid. (ska ha morgon 07) Hon börjar med att gnöla runt i sängen och smågnälla, sen börjar hon skrika och slutar inte. Till slut går jag in och tar upp henne när det är tyst en liten stund. Oftast en kvart för tidigt. Jag tycker jag har provat allt. Gör ramsan, och sen husljud/musik. Har även buffat/solfjädrat vid kris. Hon svarar inte alls på ramsan på morgonen, vad ska jag göra? Känns som att hon är hungrig, men hon får 250 ml välling inna läggdags och jag ger henne så mycket mat hon kan äta på dagarna. (hon har inte börjat äta så jättemycket mat än, mest välling och gröt) Idag fick vi stiga upp 06 här efter en timmas skrik. Hur gör man nu med vintertiden? Idag får ju alla vilor bli en timme tidigare och sen läggdags 18.15 ikväll, sen kan man öka på en kvart imorgon eller? Kanske ändra så man har natt 18.30-06.30 nu istället?
kram
Hej Sanna!sanna79 skrev:Hallå! Jag tycker det är lite dåligt att jag inte får några svar. Jag har väntat länge på svar. Jag frågar ju något för att jag behöver få svar så fort som möjligt, vill ju inte göra om misstag i flera dagar...
Kram Mia
Hej!
Hur går det? Hittade du några bra tips? Här är annars två bra trådar:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
Kram Bea
Hur går det? Hittade du några bra tips? Här är annars två bra trådar:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
Hur mycket ska hon sova nu?
Hallå alla
Ida sover gott om natten och det är fantastiskt. Nu har hon dock börjat strula lite på dagarna.
Och det får mig att börja tänka om det är dags att minska lite på dagslurarna?
Nu har hon dessutom börjat ställa sig upp mot allt, och tycker för tillfället att det är det roligaste som finns att göra det i sängen oxå
Jag har inte lagt så mycket vikt vid det, mer än att jag lägger ner henne och ramsar, har ni andra tips?
Hennes shema
Natt 19.15-06.45
frukostvälling 07-07.30
sova 9-9.45
lunch 11-11.30
sova 12.15-13.45
välling 14.30
sova 16.10-16.30
middag 17.30
välling 18.45
sova 19.15
Problemet är att det tar jättelång tid för henne att somna på dagsvilorna. Hon ställer sig upp hela tiden eller så ligger hon och pratar med sig själv
Hon är inte ledsen, men hon blir ju det sen när jag väcker henne eftersom hon då inte sovit så mycket som hon behöver.
Tips?
Kram
Och det får mig att börja tänka om det är dags att minska lite på dagslurarna?
Nu har hon dessutom börjat ställa sig upp mot allt, och tycker för tillfället att det är det roligaste som finns att göra det i sängen oxå
Hennes shema
Natt 19.15-06.45
frukostvälling 07-07.30
sova 9-9.45
lunch 11-11.30
sova 12.15-13.45
välling 14.30
sova 16.10-16.30
middag 17.30
välling 18.45
sova 19.15
Problemet är att det tar jättelång tid för henne att somna på dagsvilorna. Hon ställer sig upp hela tiden eller så ligger hon och pratar med sig själv
Tips?
Kram