Hur ser det ut nu
Detta skrikande gör ingen människa glad, allra minst lilla barnet. Ni måste kunna få stopp på det. Er oro lugnar honom inte, inte heller er "kolikdiagnos", dvs ert felsökeri.
Jag säger inte att kolik inte finns. Tvärtom beskriver jag i Barnaboken hur kolik mycket enkelt kan åstadkommas genom att man inte lyckas lindra barnets överlevnadsångest. Vad jag säger är att inga barn föds med kolik. Inte heller finns det några (medfödda) huvudvärkskvinnor eller (medfödda) magsårsmän.
Barnet måste få LUGN.
Igen:

Bryt snuttätandet. Ge lilla matsmältningsapparaten en chans att vila mellan varven och arbeta i ro. Mat inom en timme nu (högst en och en halv) med förrätt, varmrätt, dessert, kaffe och kaka (nej, jag menar inte bokstavligt. Du förstår säkert

). Sedan måste han få en chans att dra på sig lite aptit / hunger till nästa gång, 2.5 tim senare (helst 3). Då äter han också som folk.

"Chocka" honom tyst och vaken, när han skriker under målen. Bryt och lägg upp honom på axeln med stadiga tag, jag skulle vilja säga ett riktigt hårt grepp, som försäkrar honom om att han inte kommer att falla "till marken" där det ögonblickligen skulle vara ute med honom ("vet" han). Håll den ena handen mycket stadigt över hans lilla rygg OCH under armhålan så att huvudet blir rest och inte hänger slumrande. Visa honom världen medan ni / du buffar i lilla blöjbaken med andra handen, löst knuten och handleden rörlig, så att det blir en stadigt fösande rörelse genom hela lilla kroppen. Var inte rädd för att ta i - man ska inte "slå" naturligtvis utan buffa, fösa, stadigt uppåt medan andra handen håller på plats, UPPE, högt uppe. Låt honom titta på ljus och fönster och kolla i spegeln att han inte slocknar (ändå). Bär dig åt om om han absolut behövde rapa just nu (bestämmer DU) även om han inte ätit ett dugg.
Detta lugnar honom, så fort du har fått upp tekniken, och genast han är lugn igen kan han trugas lite mer. Stirra då inte på honom utan överlämna honom åt ätandet i förtroende. Bryt igen, om det behövs, på DITT iniativ därför att DU tar ledningen, i hans intresse. Håll på så tills han fått i sig hela gourmetmiddagen, utan att somna till en endaste halv minut
Efter det, efter alla punkterna i SM (och hans passiva sociala delaktighet på slutet) är det din / er uppgift att hjälpa honom till ro så han kan sova, minst 2 tim. Effektiv vagning finns illustrerad i filmsnuttarna. Köp inga 20 min. Hjälp honom få den sömn han behöver
Skurken i dramat är er oro och er felsökningsbenägenhet.