Idag var första gången vi var på "utflykt" hela dagen sedan kuren påbörjades. Hemma fungerar det perfekt förutom en och annan tidig morgon (fast det har blivit bättre sedan vi drog ner dagslurarna lite). Så nu tyckte jag att det var dags att ge sig i väg på en dagsutflykt. Det fungerade inte alls.
Nästa lur hade jag tänkt att han skulle sova i vagnen. Men det gick verkligen inte att få honom att sova trots att han var jättetrött. Gjorde precis som vanligt när han sover i vagnen hemma utan att lyckas.
Det slutade med att han somnade 10 minuter i bilen på väg hem....
sammanlagt sov han alltså 40 minuter och de två lurarna ska sammanlagt egentligen vara 2 timmar.
Stackars Oskar, jag har verkligen så dåligt samvete för denna dag. Han/Vi var tydligen inte redo för detta än.
Det var inte heller så lätt att få honom att somna för natten. Det brukar han sköta så fint själv. Var nu fullständigt slut och övertrött och hade jättesvårt att komma till ro, tog över en timma.
Var det för tidigt att ge sig iväg??? Hur ska jag lösa detta för det vore ju kul att kunna ge sig iväg på små turer då och då.
//Mamma Malin med dåligt samvete ](*,)