Melodifestival -09

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Men hur svårt var det?
Fem går vidare för att man ska rösta en stund till. Sedan blir det fyra kvar där ettan möter fyran och tvåan möter trean.
Fast vi i tv-soffan vet inte vilka som är 1, 2, 3 eller 4.
Rösterna nollställs inför duellen. De som får flest röster i duellen går direkt till Globen, de andra går till andra chansen.

Jag tycker dagens omgång var långt mycket bättre än förra årets öppningsomgång.

Och jag tror att retar man sig på dagens omgång så kommer man nog göra det i fortsättningen också. Så antingen så låter man bli att titta eller så tittar man bara på Globen-finalen.

ELLER så kan man givetvis titta ändå och spy galla över alltihop :lol: - det är ju liksom helt ok det också, för det är ju melodifestival :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Nog är jag med på röstningsupplägget, tycker bara d var onödigt krångligt...Och så det här med juryn. Nu har ju Caroline alltså TVÅ chanser till som jag förstår det?! Jag hoppades att de skulle valt någon av dem som inte gick vidare men njet...

Jag garanterar att jag kommer att sitta bänkad och titta, och säkert spy galla (som brukligt är men som jag INTE gjorde förr), däremot nu sen delfinalerna infördes så är det mycket skit men det positiva med det är ju att det ofta är ganska hög klass på finalen!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

/LO skrev:ELLER så kan man givetvis titta ändå och spy galla över alltihop :lol: - det är ju liksom helt ok det också, för det är ju melodifestival :D

/LO
8) Det är ju det som är grejen. Skräckblandad förtjusning? Äckelfaschnation? Det finns många uttryck för det... :lol:
Sussi

Inlägg av Sussi »

/LO skrev:Och jag tror att retar man sig på dagens omgång så kommer man nog göra det i fortsättningen också. Så antingen så låter man bli att titta eller så tittar man bara på Globen-finalen.
Eller så kanske man ändrar uppfattning helt ;) Det beror ju på hur kvaliteten på de andra omgångarna är.

Själva röstningssystemet var alldeles för utdraget, säger som Mia, allt för att dra in pengar... (de behövs väl till Medes alla klädbyten :lol: ;)) . Frågan är bara om svenska folket orkar hålla på och rösta i flera omgångar varje lördag.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nä, Sussi, det är just det som är faran tror jag - att man inte orkar rösta alls! För JAG kände så iallafall, en röstning per kväll borde väl vara max? Helst om man är en familj som är några :roll: och alla tycker olika - då blir det många, dyra telefonsamtal. Och DET förlorar ju artisterna på, tyvärr...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:-)
Tänk va många olika åsikter melodifestivalen får fram.
Jag har nu suttit och tittat på min absoluta favorit Caroline på Youtube. Är galet kär i den låten.
Felåt Päivi :oops: :lol:
Jag kommer ihåg att du vred dig förra året också åt alla hemska melodier och falska toner :lol: :lol:
Kan inte vara lätt att ha riktigt musiköra 8) i den här tävlingen...

Jag önskar också att jag hade Lina Hedlunds rumpa. Shit alltså, skulle jag ta direkt om chans gavs.
Sen har jag och min vän Ida bestämt att vi också ska vara med nästa år med en låt som heter Förlåt förlåt förlåt och jag ska då få låna Linas kläder :-)
Kommer se ut som en annorlunda förpackad kassler men ni röstar väl ändå :oops: 8)

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Klart vi röstar! :D

Skall vi knåpa ihop låten på en gång :?:

Ackord:

C - F - G :shock:

Hm... :? ett för mycket. :? Jag är radikal och tar bort... G! :o

Ackord: C - F . dur.

Hmm... liiite naket ser det ut ändå... :-k Vi schlagrar till med lite majsjuor! :D Det blir bra! Cmaj7 - F

taktart :?:

Fyrtakt så klart! \:D/

Sååå.... 8)

Cmaj7 / / / F6 / / / C / / / F6 / / / Cmaj7 / / / C / / /

sex takter. 8) Det får vara versen. Egentligen borde jag väl skriva åtta takter, men äsch... regler... :x =;

Refr:

Vi jazzar till med F - dur :D rakt igenom hela refr. som får vara TVÅ takter lång!

F / / / F / / /

brygga och solo och sånt - det skiter vi i - musikerna spelar ändå luftgitarr alla utom trummisen ( JAG VILL HA en lufttrummis oxå! :? Hur får vi till det? :-k )

Okej! :D Låt!

Cmaj7 / / / F6 / / / C / / / F6 / / / Cmaj7 / / / C / / /

F / / / F / / /

Text! :D

Förlåt, förlåt, förlåt, du kära... :-({|=
jag ville vara dig så nära... (repris, från början, här)

Du satte värde på din ära...
jag har så mycket mer att lära...

Upprepa vers ett. 8)

Sedan refr. x 9

byt kläder mellan refr. 7 och åtta.

FÄÄÄÄRDI' :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

strejk =;

ingen mello utan tonartshöjning

[-X
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fjällfolket skrev:strejk =;

ingen mello utan tonartshöjning

[-X
gammeldags...

okej.. då!

Tessan får lov att köra en tonartshöjning mellan vars sex och sju och sedan byter hon kläder mellan sju och åtta.

Alla glada? :D :mrgreen:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

äsch, Tessan är ju superproffs hon kör tonartshöjning samtidigt som klädbytet

8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaaa! #-o Så klart! \:D/

Kom ihåg att dra ut på första "förlåtet" i tonarthöjningen Tess. 8) Det är alltså samtidigt som du sliter av dig halv klänningen, ställer dig bredbent framför micken och sänker dig sakta och dramatiskt ner på knä.

Och dör. Hårsvall ner mot golvet. :cry:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jo, men DÄR satt den Päivi :!:

Du är ett sant geni

8)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hur gör jag med strumbyxorna :shock:
I vilket moment åker dom av?

Helt fantastiskt med detta färdiga koncept :-)
Vad skulle jag göra utan er 8)
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

mmm...du klarar dig sämre..

:mrgreen:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi får sitta och vinka åt kameran tillsammans Fjällan... duu och jaaa... :-({|=
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"