Bubblar ur munnen.

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

fisen

Inlägg av fisen »

Hon har ökat mer på en månad. Först var det 60 gr på två veckor sedan drygt 400 gr på två veckor men då tvångsmatade jag henne och det funkade inte så länge. Sedan var det 60 gr igen på två veckor. Vi ska träffa läkaren på tisdag så får vi se hur det går. Hon vägrar inte att äta nu i alla fall vilket hon gjorde ett tag.

-Astromalin- Vi föräldrar har medellängd och vikt.
Mamma till Hampus f?dd sept 02 och Vanja f?dd jan 05.
mammamy

Inlägg av mammamy »

460 g på fyra veckor är inte alls fy skam, så skönt att jag missförstod! Bra jobbat att klara och tvångsmata såpass att liten tog sig igen, det var nog bra att ni gjorde det ändå. Gå ni lugnt och hör vad doktorn har att säga, hoppas det blir nåt klokt och förhoppningsvis lugnande. Lycka till! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
fisen

Inlägg av fisen »

160 gr på en vecka, så det viker ju uppåt. :D Vi behövde aldrig träffa läkaren. Jag undrar bara varför hon inte vill äta. Jag har fått truga mig galen för de där 160 grammen. Enda sättet är att lura henne med lillfingret först och sedan försöka få in bröstet. Först spottar hon ut ett antal gånger sedan kanske hon börjar äta. Bäst går det precis när hon har vaknat, då äter hon oftast utan problem men hon äter alldeles för lite.
Mamma till Hampus f?dd sept 02 och Vanja f?dd jan 05.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"