Ursäkta mig så hemskt mycket, jag har helt missat det här! Men här kommer en uppdatering om läget!
Att flytta tillbaka in i eget rum var nada problem. Han älskar sitt nya djungelrum och ser fram emot läggning varenda kväll, och ska då klappa djuren på väggarna och säga gonatt

Morgnarna fortsätter dock som förut

Sista tiden har han för vana att vakna redan vid 4.30, då somnar han dock om efter lite gorm men sover inte längre än 5.30-5.45.... Vi FÖRSÖKER att han inte ska sova på dagarna men det är svårt att få rutinen att sitta eftersom han sover på dagis (och det känns som att han måste det annars somnar han nog i bilen hem...). Där sover han ca 1 timme och är fruktansvärt svårväckt. Hemma försöker jag hålla honom vaken men är han riktigt trött så går det inte alltid. Tanken är då att han ska få 20 minuter men det är allt som oftast OMÖJLIGT att få liv i honom, väckningen tar närmare en halvtimme av ruskande, skojande, mutande osv varav den mesta av tiden är han som avsvimmad! Tydligt tecken på att han sover för lite på natten? Jepp! Men d är som sagt svårt att få in rutinen att inte sova och att kämpa på med morgnarna då han sover på dagis tre dagar i veckan...
Lillebror sover bra på nätterna men störs ju oxå på morgonen och det är svårt att få honom att somna om, ofta får klockan ringa inom marginalkvarten för att han inte ska hinna bli helt skogstokig. Där försöker jag ändra till enbart en lur (2 timmar) men d är en trött kille vi har på förmiddagarna eftersom han alltid vaknar för tidigt

De dagar jag skjutsar storebror till dagis så har han oftast somnat i bilen på väg hem och har då fått en femma (tills jag är hemma igen) men han är såååå trött.
Känns som att vi har fastnat i ett ekorrhjul och vet inte riktigt hur vi ska ta oss ur....
Förresten en sak till. Det händer nån gång att lillebror vaknar till på natten, om han då fastnar i gråten och ramsan inte når fram så har jag gått in. Oftast är då snutten på vift nere i fotänden och han somnar nöjt om så fort han får den. Hur ska man göra med detta? Han hittar ju inte igen den själv då den åkt ner i fotänden, samtidigt vill jag ju inte göra en vana av att springa in och leta snutten på nätterna!