Litet skräp på väg....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack alla härliga vänner för gratulationerna, ni är för goa. :heart:

Ja vi kan väl helt klart säga att det är en bebis i magen men vilket kön får vi nog vänta med att få veta tills själva förlossningen. Även om Father A är säker på en kille till så säger de flesta runt omkring oss att nu kommer tjejen. Men som sagt, det lär ju visa sig så småningom vem som får rätt.

Ja nu jobbar jag ju och det är så otroligt roligt även om jag älskar mina killar och längtar efter dem hela tiden. De har det ju så otroligt roligt med Pappan och jag vill verkligen inte missunna dem det. På jobbet är det verkligen full fart från morgon till kväll, jag jobbar ju på en djurklinik och patienter av alla slag, mest hundar och katter, kommer och går i ett. Idag känns det mest som om vi avlivat gamla hundar, inte den roligaste sysslan men det känns bara när man kan ge en trogen vän ett värdigt slut och djurägarna känner sig väl omhändertagna.

Magen växer så sakta och är än så länge helt hanterbar i storlek :wink:. Foglossningarna däremot gör riktigt ont men jag kan ju gå helt bra även om jag inte kan kliva på ordentligt på lunchpromenaderna. Det är ju viss skillnad att gå med småkillarna, då är det ju små steg som gäller. Hundarna däremot gillar att gå på i ett rejält tempo vilket inte är genomförbart, fast de finner sig i situationen, suckar och trippar på i ett värdigt långsamt tempo.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Susan min vän :heart:

En fantastisk bok om en hunds betydelse i en barnfamilj.

http://www.bokus.com/b/9137133047.html

Stor snöig kram!
/Fjällmor
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Grattis till lilla skräpet. :heart:
Jag gissar oxå på en tjej. :wink: Behövs väl lite balans i familjen. 8)
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Grattis min vän!! :heart:

Vi hörde redan i Gastsjön i augusti när Jannika la tarot-korten att det ju skulle bli fler bebisar 8) , så jag är väl inte direkt överraskad ;)...
Många julkramar!
/Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Mm, tänk så rätt korten hade..... :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Bättre sent än aldrig :wink:
GRATTIS!!!
Så härligt med en till medlem i SusanD och FatherA klanen :D :heart:
Ska bli härligt att följa denna resa!

kram
Sophie
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen, nämen!!! :shock: :lol: :heart:

GRATTIS!

Nä nu....vill också! Kanske...

Kram!
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Jag vill också GRATTA, men jag tänker inte gissa på kön, det blir nog bra vilket som :lol:

Stor kramar
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack Sophie, Tinis och Kiki :heart:.

Och du Kiki, du behöver verkligen inte gissa kön, det är ju redan fixat, det blir en kille. :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
ab73

Inlägg av ab73 »

Ett stor Grattis från andra sidan viken också ! Nu har jag en ännu större anledning att få in en skåne resa planerad. Vi hade funderat kring trettondan-men då kommer pappa upp så de bidde inte då heller . Men sköt om sig vännen :heart:
Mamma till fartfylld son född i dec 05
Lua

Inlägg av Lua »

Ett officiellt grattis också från Norrbotten! Vilken lycka för hela familjen Bus-Sus \:D/

Tänker ofta på er.

Kram Lua. :heart:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Här kommer ett grattis till! Fyra är underbart men fem låter alldeles, alldeles underbaaart... :heart: Grattis!!!

Kram från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack snälla Ottilia, du är för rar. Skickar en varm kram speciellt till dig.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vi har ju dragits med någon slags maginfluensa här hemma men har nu, äntligen, släppt på isoleringen. Jag hastade iväg till en större, fast ganska liten, stad i närheten för att inhandla en klänning som jag ska bära på lördag när det är julbord med jobbet.

Väl inne på affären styr jag stegen till Mamma-klädesavdelningen, väl framme blir jag plötsligt fullständigt övertygad om att jag inte är gravid. :shock: Jag menar, det syns ju knappt, typ inte alls, när man har jättestor svart dunjacka på sig. :-k Märklig känsla eftersom vi redan beskådat underverket på UL. Grabbar tag i två klänningar och får med mig två par byxor av bara farten. Hittar ett provrum där jag tittar på mig själv i spegeln och konstaterar att gravid kan jag nog inte vara. Tar på mig första klänningen och vips så var jag gravid igen. :oops: Magen är ju jättestor, precis som vanligt, precis som när jag väntade Emil och Sigge.

Hur kan man hjärntvätta sig själv så pass att man är helt övertygad om att man inte är gravid längre :?: Går det att skylla på hormoner eller :?: Tredje graviditeten borde ju vara som att glida fram på en räkmacka men jag erkänner att jag är mycket nervösare nu än någon gång tidigare. Vi har ju lyckats så bra två gånger, kan man verkligen lyckas en gång till?

Nåja, nu är vi i alla fall gravida och en ny jättesnygg klänning är inhandlad och så två par byxor.

Har precis ätit tre! (ja jag vet att det inte är lördag men då åt jag inga så jag borde ha några till godo, :roll: eller?) nybakade lussebullar med socker på. FatherA är den bästa bagaren jag känner, om jag då bortser från Blomman som är ett strå vassare, så jag är lite bortskämd med gott bröd och nu även lussebullar.

Nu kallar duschen, sängen och i morgon är det dags att pallra sig iväg till jobbet igen.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Har helt missat den här tråden,men jag grattade dig i en annan :D Undra vart? :-k
Ett till stort grattis till dig och resten av familjen i allafall från mig :heart:

Stor kram från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"