Ojojoj, jag förstår att det känns tungt med det motståndet hemma...
Självklart är det så att lilla tösen känner av din oro och din tvekan, känner inte
du dig hundra procent säker på vad som ska göras och när, så kan inte heller flickan känna sig lugnad!
Jag tycker du dels ska prata igenom det här på allvar med flickans pappa, förklara att det här är en investering för resten av hennes liv, en investering för er alla! Sova måste man ju göra, och det är en kärleksgåva att lära barnen sova gott och tryggt i egen säng och det är nåt som de allra flesta barn behöver hjälp med!
Det bästa är att han läser din tråd, skriv ut den och tvinga honom läsa och diskutera sen och besluta er för hur ni ska göra!
Och så tror jag du kan hitta mycket kraft i AW:s januarikrönika, om du inte redan läst den:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
skirv ut även den till pappan, så kanske han förstår att shn är en filosofi, inte "bara" en kur som fixar sömnen på ett par dagar!
Det är ett tufft jobb att vara förälder, se det här som ert första stora steg i att Visa, Leda, Lära och Hjälpa - jag törs lova att det kommer att komma många fler tillfällen under åren att använda sig av den strategin
Så upp med hakan nu, kavla upp ärmarna och se till att få kuren och verktygen att funka som det är tänkt, se framåt och tänk på att til jul har ni en flicka som sover som en prinsessa om ni genomför det här rätt!
Kram Mia