Kura Gosegubben 21 månader

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

Jag tycke ju oxå att ni ska avbryta om det känns fel. Såklart. Kuren ska ju vara en hjälp och inte en plåga. Så nu vill jag inte övertala till något.

Men jag tror att spjälsängen är en förutsättning för att kura. Det här med frivilligheten kommer ju efter kuren. Annars hade nog inte kuren ens varit aktuell tänker jag. Självklart kommer barnet gå ur sängen och självklart måste man gå in då. Man kan inte svara på frågorna utan att vara fysiskt närvarande, och där faller det.

Önskar er lycka till med sömnen, och är övertygad om att ni hittar ett sätt!
Mvh Cecilia
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Malin Rosén

Spjälsäng rules

Inlägg av Malin Rosén »

Hej!
Jag vet inte om ni läser så ofta här mer, men jag måste få säga att VI ångrar att vi bytte till vanlig säng för vår son ALLDELES för tidigt! Nu vet jag bättre med vår dotter - hon kommer få ha sin spjälsäng tills hon inte får plats i den! :lol:
Det ÄR helt klart så att de känner sig trygga i den och det är nästan en förutsättning för att kunna kura ett så litet barn, er son är ju inte ens 2 år!! :?
Så det är min erfarenhet, jag önskar jag kunde gå tbx i tiden och behålla spjälsängen till sonen bra mkt längre än tiden vi hade den!

Från en mamma som precis kurar sin 3½ åriga son, som nu sover i vanlig säng och naturligtvis ränner upp ur den stup i kvarten! :x :lol: (Har dotter på drygt 1 år, kurad i september. :D :D )

Ha det så bra och sköt om er! Lycka till!

Vänliga hälsningar,
Malin.
*** Melker 050401 - Kurad 5/12-08
* Ester 071023 - Kurad 12/9-08
miar70
Kontakt:

Re: Spjälsäng rules

Inlägg av miar70 »

Malin Rosén skrev:jag måste få säga att VI ångrar att vi bytte till vanlig säng för vår son ALLDELES för tidigt! Nu vet jag bättre med vår dotter - hon kommer få ha sin spjälsäng tills hon inte får plats i den! :lol:
Det ÄR helt klart så att de känner sig trygga i den och det är nästan en förutsättning för att kunna kura ett så litet barn, er son är ju inte ens 2 år!! :?
Så det är min erfarenhet, jag önskar jag kunde gå tbx i tiden och behålla spjälsängen till sonen bra mkt längre än tiden vi hade den!
Det är är du inte ensam om, Malin! Det är många här på forumet som gjort samma misstag (så även jag!) så därför vill man så gärna att andra ska slippa göra samma misstag :wink: :!:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "