Sjukdom - hur agera?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
drömmare

skumma nätter..

Inlägg av drömmare »

Så blevb han bättre på tisdag em. febern gav med sig och han var riktigt pigg. Hade en dröm-läggning utan minsta pip och han sov till 01.00 fick lite buff och sov till 05.00 - lite buff och sov till 07.15. Underbart.
Sen kom igår och han var snorigare än någonsin igen. Alla dagslurar strulade, ville inte somna alls, och vaknade i varenda skarv. Läggningen på kvällen var katastrofal, han som aldrig varit vaken i mer än 10-15 minuter skrek i 40 minuter och jag gick in flera gånger för att vända på honom och buffa så lite som möjligt. Till saken hör att vi hade gäster och jag som hade sagt att han somnar så lätt.... Till slut fick jag buffa honom till sömns. Usch, läggningarna som jag är så beroende av att de ska fungera då jag alltid lägger barnen själv. Men natten gick ändå bra, vaknade vid 22-tiden och fick näsdroppar och buff och sov sedan ända till 07.00 med endast några uppvak som han klarade av själv.
Men idag - samma sak, har skrikit i 20 minuter nu trots vagnande och buff.
Jag måste tro att det har med snoret att göra och att han tycker att det är läskigt att inte kunna andas ordentligt.

Nån med liknande erfarenhet?
Hur länge ska detta snorande hålla på? Snart är vi uppe i 5 veckor....

Sara
Ewa

Re: skumma nätter..

Inlägg av Ewa »

drömmare skrev: Hur länge ska detta snorande hålla på?
Kan jag förstås inte svara på, men jag skulle skaffa en näsfrida, jag. Vilket jag iof inte har. Men med de metoder jag använder så sover mina ögonstenar, snoriga eller ej. Så varför inte skaffa en näsfrida och sedan tänka att du gjort vad som går. Nu KAN han sova. Och gör han då inte det, så VET man att man gjort vad man kan och att han har alla förutsättningar. Och då kan man med lugn och säkerhet i rösten ramsa liten man.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"