Dagens Bok!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

Klicka på Fjällmors länk /LO! Wirsén är definitivt något för.... Vera! :shock: :lol:

Menar du att du läst Liftarens guide till galaxen? Och skrattat? Jag fixade första kapitlet och fattade inte nått alls! :lol:

Kom på att många gillar Paasilinna... Lägg honom till din lista! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

K-ina skrev:Menar du att du läst Liftarens guide till galaxen? Och skrattat? Jag fixade första kapitlet och fattade inte nått alls! :lol:

Tror att man måste vara tekniker i någon del av kroppen för att gilla den :lol:

Paasislinna ska jag skriva upp! Har hört, men inte läst nägot.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

PS. Vi har lånat två böcker till Vera på mitt initiativ. Bajsboken och Bajskorv, så ni förstår ju vad jag har för humor ;) :lol: Bajsboken är bra, Bajskorv var humor, men inte bra...
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Alexandra
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

LO - en rolig bok är just den jag nämnde förrut: "Kalifens Hus". Dessutom är den (till större delen iaf) sann, vilket gör den ännu mer hysterisk :shock: :lol:

Själv har jag just börjat läsa om "Nord och Syd" av John Jakes. Kul att läsa i vuxen ålder när jag inte (bara) har Patrick Swayse´s vackra nuna för ögonen :oops: :lol: :heart:

Tudiluu!
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

/LO skrev:
K-ina skrev:Menar du att du läst Liftarens guide till galaxen? Och skrattat? Jag fixade första kapitlet och fattade inte nått alls! :lol:

Tror att man måste vara tekniker i någon del av kroppen för att gilla den :lol:

Paasislinna ska jag skriva upp! Har hört, men inte läst nägot.

/LO
tekniker? NOT! :lol: Men ooooh så jag skrattat VARJE gång jag läst LGG :!:

:lol:

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

K-ina skrev:Och miar70: om en bok får en att skratta och må bra så kanske just den ÄR ett litterärt mästerverk?!!! För vem bestämmer det?
Alldeles sant, K-ina :D :!:

Idag är jag sjuk (snörvel och host...) så nu är jag på väg till bingen med en bok jag haft på hyllan länge men som det är dags att läsa nu: Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates.
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

BÄSTA ROLIG BOK-TISPET: Vi i villa av Hans Koppel (pseudonym).
För alla som vill skratta gott, men helst undviker chic lit (som jag inte förstår mig på. Kan vara både ytlig och tramsig och flamsig, men chic lit doesn't do it for me. Alls. Trots idoga försök.)

Vill också slå ett slag för allt av Jo Nesbö. Fantastiska deckare. Sju stycken om Harry Hole finns på svenska. Den åttonde, Huvudjägarna, finns bara på norska ännu. Super, den också, men utan Hole.

Allvar får man om man läser Cecilia von Krusenstjiernas En spricka i kristallen. PG Gyllenhammars mjukismanshatande dotter om sin uppväxt och sin kalla mamma.

Själv har jag precis packat upp Åsa Larssons fjärde, Till dess din vrede upphör. Jag älskar hennes tidigare böcker.
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Här var´e boktips så det drösar om det!
Liftarens guide, ååå det var längesen, oj så jag skrattade! Var tvungen att läsa högt då och då för att dela med mig av roligheterna till min stackars man... Nåja, han läste den också sen, och skrattade han med.

Paasilinna är kul också! Om man gillar det riktigt skruvade.

Och om man gillar fantasy och har lite barnslig humor så kan man skratta sig fördärvad åt böckerna om Belgarion av David Eddings, den första heter Stenens väktare. Böckerna i den första serien är bäst.

Och Torgny Lindgren är ju också jättekul och underfundig och ... kanonbra! Stackars alla som inte läser böcker, vad de går miste om! Och lyllo alla som inte har läst så många än, som har så mycket kul och bra och spännande kvar!
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nya mamman skrev:chic lit
Vad betyder det???

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

/LO skrev:
Nya mamman skrev:chic lit
Vad betyder det???
Jag vet inte ordagrant vad det betyder, men Marian Keyes är väl drottningen av chic lit :wink: Böcker om unga kvinnor för unga kvinnor, skulle jag vilja säga!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack Mia, jag gissade det ungefär.
Jag gillar Keyes, om det inte blir för många på rad, men annars har jag svårt för den typen av böcker. Har läst ett par Svenska, men har inte gillat någon av dem.

Kom på en annan bok som jag verkligen gillade och ser fram emot fortsättningen på är Stäppens Krigare av Conn Iggulden som handlar om en pojkes uppväxt på Mongolska stäpplandskapen under 1200-talet. Han blir Khan (klanledare) så småningom och tar namnet Djingis...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
miniz

Inlägg av miniz »

Jag blir avis pa folk som inte läst Garps bok av John Irving. Den är sa bra och rolig! Han har skrivit manga tegelstensromaner och jag skulle bara önska att jag inte läst dem ännu.

Nu hittar jag ingen tid att läsa, men har Hoppsan, jag är död. av Paasilinna som ligger och väntar pa mig. Har hört att den är rolig, ser fram emot att läsa den. När vintern kommer och lugnet med den.

Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Alexandra
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Ett tips till på temat "Rolig Bok" ... fast lite konstig oxå:
"Dumskallarnas Sammansvärjning" av O Toole

Mannen skrattade så tårarna rann, jag var lite mer...förvirrad... :roll:

/Alex
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

/LO skrev:Jag gillar Keyes, om det inte blir för många på rad, men annars har jag svårt för den typen av böcker. Har läst ett par Svenska, men har inte gillat någon av dem.
Håller med dig, /LO - jag gillar jämförelsen med pralinerna: jag är inte sugen på att öppna chokladasken varje dag, men nån gång ibland är det himla gott :wink: ! Så är det med Keyes också, speciellt skönt när jag läst nån bok som varit lite seg eller tung, då är en chic lit lättsmält och enkelt :!:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

MEN :o :D
Jag upptäckte just att jag läst Torgny Lindgrens Hummelhonung. Den tyckte jag var mysig :) Så då kanske jag får läsa någon mer av honom då.

Kom på en bok till, som man ju faktiskt inte kan ha oläst om man hänger här. Det är Mommo av Anna Wahlgren (ja, ni vet hon som hänger här ibland ;) )
Den är fantastiskt bra. Talar om sanningen på ett avskalat men varmt sätt. Man gråter och skrattar när man läser den.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"