Ohållbar tandborstningssituation

Samtalsforum med barnen i fokus
rebekka4

Inlägg av rebekka4 »

Ett annat litet råd: Låt henne borsta dina tänder mens du borstar hennes. Det funkade med vår dotter när hon var i den åldern och krånglade. Beröm henne och säg Åh vad bra det blir, nu blir mina tänder så rena och fina, vad du kan etc. Och beröm hennes tänder, så blir det en gemensam upplevelse istället för något du vill ha gjort på henne.

Tycker själv att det där med film är lite svårt. Visst är det bra att avleda men det kan ju också ta över. Typ - jag gör bara det och det och det, om jag får titta på en film. Om ni testar med film kan ni kanske göra som vi har gjort ibland, när vi har haft mycket eller bråttom. Dvs inte göra en grej av det med filmen, men bara komma förbi med tandborsten (eller kläderna eller vad det nu kan vara krångel med...) undertiden hon tittat på en film och så bara borsta på. Ha med en mugg med vatten och en utan så hon kan skjölja och spotta och en bit köksrulle. Har funkat här.
Lycka till, också med stora magen :wink:
Ulrika
Ulrika med Rebekka, född aug. -04. Sov hela natten när hon var 4 månader (vagnade) men har alltid varit en piggelin;-) Särskillt på dagarna.

Liten ny flicka - Josefin - född 11 feb 2008;-)

Bor i Köpenhamn (sen 1990) och Rebekkas och Josefins pappa är dansk.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"