Det är nog första gången som det har hänt!!!
Ändra schemat? 11mån
ha ha ha
Imorse ringde arvids kaninväckarklocka kl 6.45....plötsligt stängdes den av men ingen arvid kom in i vårt sovrum
efter 5-10 min gick jag in i hans rum...då hade han gått och lagt sig i sängen igen och släckt lampan!!!

Mamma till Arvid 050131 (kurad vid 7 mån) och Elsa 071028 (SM från början) och en ny liten Saga 110503.
Jag har en fundering gällande maten...och humöret...
De senaste 2 veckorna har den lilla donnan börjat visa temperament!!! Blir superarg om jag tar nåt ifrån henne som hon inte får ha, vid matbordet osv...
Jag ger henne t.ex makaroner och köttbullar på bordet framför henne (tallriken slänger hon bort med en gång) , hon stoppar in maten och spottar ut och sen viftas det med armarna så maten åker ner på mattan. och så blir hon arg för hon vill ju ha den maten som jag äter (även fast det är samma mat)
snacka om att jag blir frustrerad!! från att ha varit en matglad tjej som bara gapat till detta?!?! Bli matad med burkmat är inte heller bra..eller annan mat helller för den delen. dessutom slängs allt i backen, bestick, mugg, tallrik, mat ... Gav henne bitar med blodpudding idag till middag, för det gillade hon skarpt förut...nänä, det bara åkte ner det också
Hur ska jag göra med maten??? Några bra tips?
De senaste 2 veckorna har den lilla donnan börjat visa temperament!!! Blir superarg om jag tar nåt ifrån henne som hon inte får ha, vid matbordet osv...
Jag ger henne t.ex makaroner och köttbullar på bordet framför henne (tallriken slänger hon bort med en gång) , hon stoppar in maten och spottar ut och sen viftas det med armarna så maten åker ner på mattan. och så blir hon arg för hon vill ju ha den maten som jag äter (även fast det är samma mat)
Hur ska jag göra med maten??? Några bra tips?
Mamma till Arvid 050131 (kurad vid 7 mån) och Elsa 071028 (SM från början) och en ny liten Saga 110503.
Tja, matas av andra i någon större utsträckning har vår lilla fröken inte varit intresserad av på rätt länge. Vi satsar på plockvänlig mat helt enkelt. Har också märkt att det är viktigare nu än tidigare att det verkligen går minst 3,5 h mellan målen. Inte för mycket mutor alltså...
Vad gäller intresset för andras mat så finns det massor av bra trådar på mat, mage, barnakropp om liknande bekymmer.
En av mina senare favoriter kanske kan ge en del inspiration även om barnet i fråga är något äldre än Elsa:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=16367
Blivit något klokare angående schemat?
Vad gäller intresset för andras mat så finns det massor av bra trådar på mat, mage, barnakropp om liknande bekymmer.
En av mina senare favoriter kanske kan ge en del inspiration även om barnet i fråga är något äldre än Elsa:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=16367
Blivit något klokare angående schemat?
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.