Tack för snabba svar. Detta forum är verkligen helt fantastiskt, är så glad att det finns. Även fast vi i dagsläget inte är en hejjare på SM så har modellen och tänket verkligen hjälpt oss framåt. Tack Anna och ni diplomerade samt alla andra för detta fungerande och vänliga forum. Vi har lärt känna vår lilla tjej snabbare än vad vi hade kunnat ana.
Vi var på bröllop i dagarna tre i helgen och Elsa fick så mycket beröm för att hon var så snäll, pratglad och så "med". Visst, hon är snäll och otroligt nyfiken men jag förklarade vänligt att eftersom hon "vet" när hon ska sova och äta så har hon all tid i världen att vara nyfiken och pratglad när hon är vaken eftersom hon slipper bekymra sig över när hon ska få just mat eller sömn.
Resan och själva festen gick över förväntan. Vi gjorde natt innan vi åkte och hon sov hela resan utan problem. Lade en tjock mörk filt över babyskyddet så att det blev mörkt i hennes lilla grotta och under festen sov hon i sin vagn bakom scenen mellan kl. 19.00-01.00 .
Hon sov sen vidare efter mat till 03.00 då vi kom tillbaks till hotellet och sen fram till 06.30.
OK, Vi tar det lite lugnt med ramsan, avvaktar och kör enbart på buffning/solfjäder . Ska fortsätta att kolla efter en rymligare vagn så att vi kan vagna bort det ena nattmålet.
Vi ringde förresten till Angelcare igår och frågade gällande madrassen och de sa att det var ”fel” i manualen
Elsa är otroligt gnällig mellan kl. 17.30 och 19.30 även fast hon tagit sin lilla snabblur. Jag börjar misstänka att min bröstmjölk redan vid 17.30 är blaskig. Vi har tidigare kört med ersättning men hon blev så hård i magen av det. Vi fick tipset att ha lite rapsolja i ersättningen men efter att vi testat vill hon inte ha det alls och nu vägrar hon. Ska testa ett annat märke ev. köpa pulver och blanda ut med bröstmjölk.