Nu börjar det närma sig!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Tack kära blivandemamma för ditt svar :heart:
Vet inte om det var GBS det är kanske det de ska kolla upp?
Jag har en tid hos min Bm på måndag igen så det känns tryggt. Och om proven visade ngt så skulle de ringa inom ett par dagar.

Jag undrade om UVI i sig kan påverka fostret på något sett? GBS läste jag om på nätet så det har jag lite koll på. Men enbart UVI står där inget om, kanske för att det i sig inte är någon fara :roll: .

Jag fick Bricanyl när jag väntade K, tyckte dock att det var riktigt jobbigt för jag fick mkt hjärtklappningar utav det, så helst undviker jag det denna gången.
Du har rätt det kanske räknas som fullgånget redan i 37+0, men jag har alltid haft för mig att det är 38+0 som gäller :oops: .

Tack för dina värmande ord kramar Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Hejsan,

Under min graviditet hade jag 3 UVI'er - och det var "stora" varianter som jag inte kände av :shock:
Jag tyckte inte jag behövde äta pencillin då jag inte kände något och inte påverkades av det men jag fick äta det ändå eftersom det kunde leda till sammandragningar. Minns inte detaljer - om det skulle vara "farligt" för barnet utan det var mer att de var oroliga för sammandragningar och att det kunde påverka fostret?!
Men jag minns som sagt var inte hur det skulle påverka. I mitt fall eftersom jag fick första UVI'n i början/mitten av graviditeten så var det nog mer en oro att jag skulle få sammandragningar "för tidigt".

Allt gick i alla fall bra även om jag inte gillar att äta medicin.

Sophie
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

När jag väntade mitt fjärde barn fick jag åka upp på förlossningen akut pga hög feber och sammandragningar i v 34. Det visade sig att det berodde på UVI som dessutom gått upp i njurbäckenet med inflammation som följd. Tre veckor senare föddes dottern, liten för tiden men frisk. Fick veta att anledningen till att hon var liten berodde just på UVIn som jag inte ens hade kännt av. Hade med andra ord gått en bra tid men obehandlad UVI. Det är väl vad jag vet som kan hända. Viktigt med behandling alltså.

Kram / Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Tusen tack för era svar :heart:
Känns skönt att höra att era små mådde bra.
Känner mig lugnare nu :D sen är det ju inte ens säkert att jag har det, eftersom jag inte fick någon behandling och de skulle skicka iväg provet för odling. Hade det varit glas klart hade jag ju fått antibiotika antar jag.
Jag får vänta veckan ut och om jag ej hört något så får jag ringa dem på måndag om inte min bm vet ngt.

Ok, så mina Sd kan bero på UVI:n alltså om det finns någon. Det var skönt att få veta.

Kramar till er Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej Johanna!

Hur mår du idag? Fortfarande mycket sammandragningar?

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Vad snällt att du frågar!
Jag mår bra, fort mycket sammandragningar. Försöker dock vila mer. Ska till bm imorgon Fl har ju inte hört av sig så jag ska kolla med henne vad hon säger.

Kram :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Lycka till imorgon! Bra att du försöker vila mer. Idag har vi så smått börjat packa Väskan, känns overkligt det hela.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej!
Vad bra att du vilar! Det är nog viktigt inför allt som kommer framöver.

Hur gick det hos barnmorskan då?

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej Johanna.
Jag tänker på dig idag och hoppas allt går riktigt bra. Du gosar säkert med din lilla bebis vid det här laget.

Många kramar,
Anna :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Någon har viskat att det kommit en finfin tjej till världen idag som mår bra, kanske kommer en liten rapport så småningom... ?

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Åh, tack för det Emma!
vi väntar med spänning :heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Heeeeej, kära forum vänner!

Tack för att du uppdaterade Emma :heart:
Och gulle-du blivandemamma som tänker oss :D

Jag fick vår underbara dotter den 10-10 kl. 9.41 52 cm och 3840g, med
planerat k-snitt. Snittet gick bra, men hon hade lite våta lungor och var lite medtagen eftersom det tog tid att få ut henne. Så hon fick andningshjälp m neopuff och sen kuvös. Det var lite otäckt, men hon hämtade sig bra som tur är!
Jag känner mig väldigt pigg m tanke på omstänigheterna, var tom på shoppingrunda idag m min tvillingvagn och kände mig så stolt och lycklig. Den nya familjemedlemen har fått namnet Havana.
Hon har beck svart hår och blå ögon och ser precis ut so.m sin syster :D
Hon är stört cool. Jag matar m SM i bakhuvudet dvs inga fasta tider och så men b1 rap b1 igen sen blöjbyte och b2. Sen sover hon i ca 2.5-3h. Jag känner mig verkligen lyckligt lottad och det känns ganska otroligt att mitt barn faktiskt släpper bröstet och är nöjd. Jag trodde nästan det var en myt eftersom Karisma ALDRIG nder våra 7 månader av amning släppte bröstet även om hon inte åt 8) .
Annekteringen gick super och varje morgon springer hon fram t vagnen där Havana sover och säger - Nämen! Sååå gulligt. Sen springer hon och lägger i alla sina finaste favorit leksaker i vagnen.
Den ständiga frågan man får är ju- Är Karisma svartsjuk?
Det känns så skönt att kunna svara nej på något folk tror är naturligt och självklart, men som faktiskt kan undvikas.

Annars är hon i full fart m förtrotsen och precis allt är no,no,no och ifall man inte skulle förstå spanska så tar hon det på svenska direkt efter. Som tur är så är den ju över snart hihi.
Kramar t er alla!!! Vi ses kanske på Sos... :roll:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Jättegrattis till lilla Havana :heart: vilket underbart namn! All lycka till, ni verkar ju ha det hur fint som helst :!:

Kram :heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

STORA grattiskramar till hela familjen :heart: Vad skönt att allt har gått bra! Ge storasyster en puss från mig :D

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Tack för era gratulationer.
Ska ge henne en puss från dig Elle :heart: glömmer aldrig hur förälskad hon vart i dig. Love at first sight :wink: hon måste ha vetat hur bra du hjälpte hennes mamma :!:

Kramar till er :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"