Känner mig verkligen stärkt av det här (har tom skrivit ut ditt inlägg och satt in i Internationella SHN-boken så att dom som vill låna den av mig kan läsa
Historian kring SHN - hur kom den till?
Tack Anna för inspirerande läsning!
Känner mig verkligen stärkt av det här (har tom skrivit ut ditt inlägg och satt in i Internationella SHN-boken så att dom som vill låna den av mig kan läsa
) speciellt inför helgens kurs
Det känns liksom MER verkligt nu om du förstår? Hoppas verkligen SHN sprider sig runt hela JORDEN! Är så trött på folk som förespråkar 5 min metoden för "barnens bästa" [-(
Tusen Tack 
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
http://dahlin.bloggproffs.se
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Med kur menar jag botemedel. Då har vi redan sömnproblem, avancerade sömnsvårigheter att kurera.
Med metod menar jag (eller menas väl allmänt) ett sätt att införa eller utföra någonting. Då är det Standardmodellen som skulle kunna kallas en metod. Metodiskt sköter man barnet från början med sikte på bland annat - och inte minst - den goda sömnen, med start 6 tim vid en månad, 8 vid två, 10 vid tre och 12 vid fyra månader. Metodiskt jobb
Got it
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Gäst
Got it!
Jag tänker att man med fördel kan tillämpa verktygen och förhållningssättet som beskrivs i kuren även förebyggande. Jag tycker att SHN-filsofin och dess fantastiska verktyg helt suveränt låter sig kombineras med standardmodellen och då verkligen hjälpa till att förebygga saker och ting. Smyga in ramsan på en SM-unge är t ex väldigt användbart.

Jag tänker att man med fördel kan tillämpa verktygen och förhållningssättet som beskrivs i kuren även förebyggande. Jag tycker att SHN-filsofin och dess fantastiska verktyg helt suveränt låter sig kombineras med standardmodellen och då verkligen hjälpa till att förebygga saker och ting. Smyga in ramsan på en SM-unge är t ex väldigt användbart.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022