Historian kring SHN - hur kom den till?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Tack Anna för inspirerande läsning! :D
Känner mig verkligen stärkt av det här (har tom skrivit ut ditt inlägg och satt in i Internationella SHN-boken så att dom som vill låna den av mig kan läsa :D ) speciellt inför helgens kurs :thumbsup: Det känns liksom MER verkligt nu om du förstår? Hoppas verkligen SHN sprider sig runt hela JORDEN! Är så trött på folk som förespråkar 5 min metoden för "barnens bästa" [-(
:heart: Tusen Tack :heart:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Oj, inte kom vi ihåg (eller hade tid) att prata om det här :roll: :lol:

Med kur menar jag botemedel. Då har vi redan sömnproblem, avancerade sömnsvårigheter att kurera.

Med metod menar jag (eller menas väl allmänt) ett sätt att införa eller utföra någonting. Då är det Standardmodellen som skulle kunna kallas en metod. Metodiskt sköter man barnet från början med sikte på bland annat - och inte minst - den goda sömnen, med start 6 tim vid en månad, 8 vid två, 10 vid tre och 12 vid fyra månader. Metodiskt jobb :wink: :lol: Och då behövs ingen kur. För då uppstår aldrig några problem.

Got it :?: :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

Got it! :lol:

Jag tänker att man med fördel kan tillämpa verktygen och förhållningssättet som beskrivs i kuren även förebyggande. Jag tycker att SHN-filsofin och dess fantastiska verktyg helt suveränt låter sig kombineras med standardmodellen och då verkligen hjälpa till att förebygga saker och ting. Smyga in ramsan på en SM-unge är t ex väldigt användbart.

:heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Absolut :thumbsup:

I höst ska jag starta "Annas Spädbarnsvård", tänkte jag, och lära ömma föräldrar arbeta just förebyggande.

Mer om det kommer så småningom på Interna bland annat :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"