Eurodisco 4-ever

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Suckar längtansfull :lol:
Mitt stora musikår är nog 1987, tror jag...
Susanne Alfvengren och Mikael Rickfors - Som stormen river öppet hav
The Housemartins - Caravan of Love
Whitney Houston - I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
Michael Jackson - Bad
Madonna - La Isla bonita
Ratata med Anni-Frid Lyngstad - Så länge vi har varann
Roxette - It Must Have Been Love
Suzanne Vega - Luka
(...)

:lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Ja, ännu en flashback! Då var jag tolv och började intressera mig för musik ordentligt. Madonna var stoora idolen..
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Oj, rena barnet ;) . Jag var 16 då! Så det hände mer som man kopplar direkt till musik ;) :D I alla fall för mig :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Cyan

Inlägg av Cyan »

Tessan skrev:"Sweet child o' mine"
Är det den videon han spelar massa piano i och gifter sig med någon snygg brud?
Nej du, du syftar troligtvis på "November rain" som kom betydligt senare, nämligen 91 (skivan kom 91, möjligt att singeln kom 92...).
Videon till "Sweet child o'mine" visar en skarfprydd Axel Rose som sjunger framför bandet. Han vickar kroppen fram och tillbaka bakom stativet på sitt högst personliga vis. Har man sett videon minns man det... I synnerhet om man då tyckte att Axel Rose var vansinnigt snygg... :shock:
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Never ending story... Jag var nog lite kär i Limahl och kunde lyssna på den låten om och om igen. Snacka never ending!

A-ha var annars mina stora musikidoler under många år. Hörde "The sun always shines on tv" på radio häromdagen och dansade som en galning! Jag VISSTE att jag skulle gifta mig med Morten Harket! :roll: Och jag är ju fortafarande inte gift, så vem vet?

Guns'n'roses "November Rain" var videon där han gifte sig och begravde henne också i samma video, om jag inte minns helt fel! Jag är lite rockig också, så jag gillar You should be mine - den till Terminator II! Ett jäkla drag i den!

VH1 har ofta roliga countdowns på kul gamla band eller musik från 80-talet och sånt. Mtv har ju nästan ingen musik längre!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Saara

Inlägg av Saara »

Vilken kul tråd!

Är det månne bara jag som lyssnat på radions P3 och Trax? Bandade in på kassettband, jag kommer ihåg en sån låt som True Blue med Madonna...ingen stor favorit men jag minns den väldigt bra.
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
K-ina

Inlägg av K-ina »

ÅsaB skrev:Jag VISSTE att jag skulle gifta mig med Morten Harket! :roll: Och jag är ju fortafarande inte gift, så vem vet?
Jo jo... Hoppet är ju det sista som överger människan! :lol: Jag däremot var skitsur för att jag var för ung för att vara gift med nån av Beatlarna eller varför inte Elvis... Hur korkad kan man vara? :roll: Men jag såg mig själv i nån snygg kort kjol med höga stövlar till. Gärna vita och plastiga... Håret i nån sån där tuperad hövolm eller bara en kort page... Ett helt hopplöst projekt! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

K-ina skrev: Men jag såg mig själv i nån snygg kort kjol med höga stövlar till. Gärna vita och plastiga... Håret i nån sån där tuperad hövolm eller bara en kort page... Ett helt hopplöst projekt! :lol:
Som barnbibliotekarie tycker jag absolut att du skall se ut sådär! Tänk, varenda unge kommer att minnas den där underbara bibliotekarien med sina vita plastiga stövlar och, antar jag, superkorta kjol à la Twiggy! För att inte tala om håret - jag ser det precis framför mig! Både killar och tjejer i alla åldrar skulle bli störtförälskade! Fram för mer plaststövlar i biblioteksbranschen! :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Jag är ju mer då E-type barn. Var i mina bästa :oops: 8) år då (inte om man frågar mamma) och har favoriter sen dess som väcker mer än musikminnen som /LO skriver...

E-type
Latin Kings (he he, gud va pinsamt.)
Pandora
Scooter

Naturligtvis allt som spelades på radion också :-)

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

ÅsaB skrev:
K-ina skrev: Fram för mer plaststövlar i biblioteksbranschen! :D
Gummistövlar kanske? :roll: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Latin Kings (he he, gud va pinsamt.)
I löööv TLK. 8) Omertá är en riktigt bra skiva...

Annars hänger jag upp hela mitt liv på musik, men starkaste året är och förblir -84. FATTAR ni vad massa odödlig musik som kom det året?
Poweslave (Maiden)
Fugazi (Marillion, fortfarande en av historiens bästa plattor!)
1984 (Van Halen, den med Jump!)
The Unforgettable Fire (U2, ni vet den med Pride)
Master n servant (Depeche, men vad heter plattan?)
Like a virgin...

Åsså alla singlar...
Purple Rain
Forever young
The Ridle
Do they know its Christmas
Never ending story (som ju många nämnt)
Carless Whisper (men den tordes jag inte erkänna att jag gillade)

Ojoj.

JAg har en konstig egenskap. Spela en låt och jag kan året, missar oftast som mest på ett år. Väldigt märklig oanad talang. :shock:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

TorpSara: HÄRLIGT med en gammal Marillionfan!!!! Här är en till :wink: :D Och här halkar vi visst från ämnet, för Marillion är ju lååååångt från eurodisco :wink: :wink: :lol: Men vad blev Marillion utan Fish...nothing...och vad blev Fish utan Marillion... :cry: Nja, inte nothing, för den karisman kommer man en bit med, men inte blev det sig likt ändå. Åkte på mängder av spelningar, gärna utklädd till joker i handmålad dräkt :? :lol: Ja, det var tider det :wink: :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Och förresten, TorpSara, Unforgettable fire med U2, ja den är ODÖDLIG!!!!
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag säger ju det! :D
Kul med Marillionfan!! Jag såg fatiskt Hollidays in Eden-turnén, men den var ju en besvikelse. Jag hade ÄLSKAT att få vara joker på en konsert när det begav sig, men jag var för liten... :evil:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Åh TorpSara!

The unforgettable fire... Jösses, det var väl min inkörsport till U2. Fortfarande ett av världens bästa band.

När jag övergav popen och dess vackra frontfigurer för lite mer tuffare tongångar var det mycket U2, men också Springsteen (ULLEVI 5 juli - närmar sig!!!) och Born in the USA-lp'n. Inte favvo-skivan längre, men jag dundrar tillbaka till gymnasietiden direkt.

Annars var The Cure charmiga. "LoveCats" och bästa bästa bästa "A night like this". Fast den verkar ingen känna till, kanske var det en singelbaksida? GRYMT bra var den i allafall.

USA-tiden fördjupade Springsteen-kärleken, men väckte också intresse för The Eagles. Vågar man nästan inte erkänna längre, men "Hotel California" får väl de flesta att sucka, eller?

Sedan måste jag erkänna att jag, gamla damen, också är svag för E-type. Kanske inte så mycket i dagsläget, men "This is the way" och "Life" - får mig att dansa mig sönder och samman!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"