Hej Nancy,
Hoppas att du mår ok! Såg i en annan tråd jag följer där du skrev att du mår eländigt... vanligt graviditetstrassel hoppas jag.
Vi kämpar på med vår lilla tuffing som förmodligen gör sitt bästa för att sova, och jag antar att vi gör någonting fel - för framme är vi inte, men jag förstår att det kan ta tid innan saker sätter sig.
Såhär ser det ut nu:

Hedvig somnar 19.15/19.30 utan problem. Någon kväll har vi fått stoppa in nappen och ramsa, men det är sällan. Vi har flyttat henne till spjälsängen sedan igår, vagnen verkade trång och knöig, och så vagnar vi ju nästan inte alls längre. Sängen har Vyssan lull-ben, så vi kan åtminstone få till det rätta "skaket" i vargtimman

Hedvig vaknar fortfarande 3-4 ggr per natt, men somnar om efter istoppad napp och ramsa. Särskilt jobbigt är det i vargtimman, häromnatten vaknade hon säkert varje timma. Men natten innan det vaknade hon knappt alls före 5.30 (ingen av oss kunde minnas på morgonen, därför tror vi att hon faktiskt sov...).

Hon äter inte på natten alls, och vi har börjat med smakportioner av lite olika saker, samt (smakis, alltså pytteportion) risgröt på kvällen (här finns bara grötpulver, och jag har inte fått till bra välling av det. Kanske går det bra att fortsätta med gröt?)

Hedvig följer nytt dagsschema som verkar passa bra:
Vakna 7
Sova 9-10.30
Sova 13-14.30
Sova 16.20-16.40
Det blir en hel del marginalkvartar hit och dit nu i början, men jag gillar schemat och det passar med storasyster. Hedvig har tacksamt tagit emot det och verkar nu somna utan gnöl på dagtid (för det mesta). Jag tycker så mycket om känslan att liksom
ge henne sömnen när hon behöver den, fast hon inte vet det själv

.

På en vecka har hon, tack vare det myckna magläget tror jag, börjat snurra runt åt alla möjliga håll. Magstunderna blir långsamt längre, och jag får vara påhittig för att bibehålla intresset.
Ja, så ser det ut. Egentligen bara uppvaken som är problemet, och det har ju faktiskt hänt massor sen vi började kura för tio dagar sedan. Jo, det är också fortfarande svårt att hålla henne vaken på dagarna, särskilt om vi ska ut och jag lägger henne i vagnen! I vagnen somnar hon
ofelbart, och jag har därför burit omkring på henne en hel del för att hålla sömnen borta och schemat på plats

. Men det hoppas jag också ska ordna sig så småningom.
Lite ledsen är jag att kuren inte givit oss hela nätter, men fördelarna är så många även om hon fortfarande vaknar. Och jag är så glad att vi tagit tag i alltihop! Med din benägna hjälp, utan forumpuffarna funkar det ju inte 8).
Vad tror du om det hela?
/Katilonia
P.S. Glömde nämna att vi
gärna hade blivit av med nappen, vi tror definitivt att den ställer till en del av trasslet nattetid. Men jag är lite rädd att ytterligare en förändring just nu kanske knölar till det? För henne har det ju hänt så mycket på kort tid (ingen nattmat, vanlig mat, schema, ny säng...).