Träningstips för slappmagade :-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
ElinN

Inlägg av ElinN »

Ummusab skrev: Då så tjejer! Vad väntar vi på?!?!

Kanske vi skulle peppa varann som de gör i träningstråden? Vi kör x antal pass à 2 min/ dag, sen berättar vi om framgångarna (och sexpacket också :thumbsup: , vågar man hoppas på ett sånt, det har jag aldrig haft :lol: )

/Umm Musab
Jag är på! :D

Har just avslutat mitt första pass! Det blev 3 melodifestivallåtar långt och bestod till en början mest av att plocka upp rockringen från golvet! :roll: :lol:

Svårt som 17 ju -det var ett tag sen... Men det blev bättre under passet i alla fall, även om tekniken fortfarande är lååångt borta!
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Hej tjejer!
Klart ni ska ta med er rockringarna och flytta in i träningstråden. Så inspirerar ni oss andra och varandra till att börja svänga på höfterna :D. Vi ses i Träning 2010!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Jag har fortf inte hittat nån rockring. Det får bli Maxi nästa gång jag är där..
Tog en 1h vagnspromenad igår ist. Ujuj vad otränad jag är!! :roll:
När jag fick ont i ryggen kom jag på att öva på hållningen lite, när jag sen började ana träningsvärk i magmusklerna (och då hade jag liksom inte ens kommit fram än), då var det ju bara för mycket! Verkligen dags att styra upp det här!!

Ska man våga sig in i trängingstråden? Blir väl utskrattad där med rockring i högsta hugg... :mrgreen: :lol:
:heart: Storebror :heart: 060410 kurad jan 2009
:heart: Lillebror :heart: 071112 kurad okt 2008
:heart: Lillasyster :heart: 100129 kurad aug 2010
:heart: Bebis Liten :heart: 110713
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Förresten ElinN, hur har det gått?
ElinN

Inlägg av ElinN »

Jag vågar mig inte in i träningstråden :lol: inte än i alla fall! :lol:

Igår skulle jag köra ett pass igen, men det gick knappt för jag hade sån träningsvärk sen dagen innan! :roll: :lol: Ska nog försöka idag igen eller om jag ska köra varann dag så här i början! Aj aj! :wink:

Ummusab: Gissar att det inte är högsässong för rockringar, men nånstans ska man väl hitta en även nu!? :thumbsup:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Rockringar finns i leksaksaffärer. Brukar inte just vara ont om dem, om man hittar en lite större affär iaf.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
LenaK

Inlägg av LenaK »

jag såg annorlunda rockringar hemma i somras (i Ukraina). 1,5 kilo tunga och med halvmjuka bollar längst med insidan. Såg ut så här: http://hulahoop.com.ua/
de består av 6 delar och går även att ta med sig på resan
jag undrar om nån har sett nåt liknande i Sverige och i så fall var?
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
Mamma J

Inlägg av Mamma J »

Ah..intressant tråd!
Hittade den här svenska sidan: www.rockringar.se
Borde det inte vara nåt? :D
Mamma till lilla Sara 050615 som finns i himlen, lille J född 070224, och lilla H 090425 född i v 39+0
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Hur går det för oss?

ElinN: Det var nog en väldans tur att vi inte hoppade in i träningstråden, då hade jag fått skämmas! Sedan min timslånga vagnpromenad har det inte blivit nåt alls! Nej så är det. Idag gick jag och alla kiddsen till bibblan, men den ligger ju 7 min (vuxentakt) bort, så även om det tog 20 min att gå dit, så var det ju knappast så att jag promenerade de där 20 min. Vi plockade stora snöbollar som snöplogen lämnat, (barnen) gick upp och ned för en trappa (jag tittade på :oops: ), så ja... nån vidare träning har det ju inte blivit av. Inget ica maxi heller, så jag är fortf rockringslös...

Länken Mamma J skickade innehåller ju precis det LenaKöhn söker. Det verkar ju onekligen bättre med 1,5 kg ringar än lätta i plast, men 550 spänn?!?! :shock: för en rockring?

/en lite lat Umm Musab
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

:lol: :lol: :lol:

Finns inga rockringar på maxi, jag har kollat! :shock: Men på BR leksaker i St Persgallerian fanns det. Så nu har vi en, som jag inte får att snurra alls. :cry: Och inte Storasyster heller. Men vi fortsätter kämpa på. :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
ElinN

Inlägg av ElinN »

Det går ganska bra för mig. :D Får till ett pass varannan dag ca och jag blir i alla fall bättre även om jag inte är bra! 8)
LenaK

Inlägg av LenaK »

man kan tydligen göra ringen tyngre genom att hälla sand eller stenar i den :thumbsup:
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Då kan jag HELT glömma att den kommer stanna kvar runt midjan... :roll: Dag garvar ihjäl sig dom få gånger jag plockat upp nån utanför skolans fritids för ett försök 8) Men jag är helt på!!!
Vore kul om vi kunde utmana varandra och mäta midjan med jämna mellanrum, not? Jag behöver nån som sporrar mig :oops: annars blir det liksom inte av.
Kram
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
ElinN

Inlägg av ElinN »

Inga tyngder för mig tack! :lol: Mäta... jo... ja... det kanske man skulle göra! :roll: :D

Borde resa mig ur soffan och köra nu... :!:
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Jag tror det är lättare att rocka med tyngder i.
(säger den som fortf! inte har skaffat ringen....)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"