Kram Jannika
Internationella Sova hela natten - ute NU!
Och den är ju så BRA!
Förutom Annas knivskarpa argumentation och logiska slutledningsförmåga så skriver hon ju som en gudinna. O:) Det är ögongodis för hjärnan. Välformulerat, klokt, empatiskt och med humoristisk knorr. Jag kommer på mig själv med att skratta var och varannan rad. Snart är jag färdigläst FÖRSTA gången.
Kram Jannika
Kram Jannika
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Grattis från mig med!
Även jag läste shn först och blev så imponerad av hur väl det fungerade att jag bara var tvungen att köpa barnaboken oxå
. Någon som lyckas beskriva en metod som fick min lilla prins att sova gott HELA NÄTTERNA på drygt 4 dagar, måste ju bara veta vad hon pratar om
.
Jag tror det var väldigt klokt av dig att skriva boken så att alla ligglägen fungerar. Många har nog blivit avskräckta pga magläget och det är ju otroligt synd, eftersom det fungerar även på rygg eller som för oss när barnet har passerat de mest kritiska månaderna.
Du skriver så mycket klokt i barnaboken och det är synd om maglägesdebatten ska påverka även uppfostringsbitarna.
Hoppas böckerna kommer att gå åt som smör i solsken, så många godingar får nytta av den.
Kramar från mig
Även jag läste shn först och blev så imponerad av hur väl det fungerade att jag bara var tvungen att köpa barnaboken oxå
Jag tror det var väldigt klokt av dig att skriva boken så att alla ligglägen fungerar. Många har nog blivit avskräckta pga magläget och det är ju otroligt synd, eftersom det fungerar även på rygg eller som för oss när barnet har passerat de mest kritiska månaderna.
Du skriver så mycket klokt i barnaboken och det är synd om maglägesdebatten ska påverka även uppfostringsbitarna.
Hoppas böckerna kommer att gå åt som smör i solsken, så många godingar får nytta av den.
Kramar från mig
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
sömnlös skrev:Någon som lyckas beskriva en metod som fick min lilla prins att sova gott HELA NÄTTERNA på drygt 4 dagar, måste ju bara veta vad hon pratar om.
Det blir väldigt svårt att haka upp sig på några maglägesrekommendationer i nya Internationella SHN. Inte för att jag har frångått dem - står tvärtom för dem med nogsam motivering - men nu blir det helt upp till var och en att bestämma efter barnets preferenser. Dessutom tipsas om kur på rygg. Jag argumenterar inte (längre), jag förklarar. Det gör att det blir VÄLDIGT svårt att se den här boken - kuren, presenterad i den nya bokens lugna, icke polemiska tappning - som kontroversiell.
Men det går säkert det också, om man bara anstränger sig tillräckligt
Tycker det ska bli spännande att möjligen se de ansträngningarna...
Tystnaden, etablissemangets, att förbigå SHN med för att på så vis försöka ha ihjäl den (och mig), funkar inte längre (om den någonsin gjort det). Jag tror inte det finns en spädbarns- eller småbarnsförälder nu i Sveriges land som inte har hört talas om Sova hela natten-kuren.
Och vilka är det som skvallrar
De små barnen i egna höga personer
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022