Hej igen
Alltså vet du det kunde varit jag som skrivit det där sista med vällingen! Jag har exakt samma problem med Sigrid! Bortsett från att jag inte prövat gröt ännu... Ikväll sa jag att imorgon blir det gröt. Är så trött på att laga vällingen och sedan få slänga bort allt. Och en annan dag dricks det med god aptit. Men välling är ju den bästa uppfinningen i världen

Själv drack jag den ur flaska tills jag var sex
Om du inte vill amma, har du prövat att ge mjölk ur flaska? Jag menar, det är ju bättre att de dricker det än ingenting alls. Ibland gör jag så med Sigrid för att slippa tjorvet. Hon är för rastlös för att suga fram mjölken ur brösten kvällstid då de inte är så speciellt fulla, och vällingen är ingen hit som sagt. Men Sempers ersättning är mums...

Har du provat flera olika vällingsorter? Av någon anledning tycks potatis-morotsvälling vara den som bäst går ner här

Majsvälling gills inte alls.
Nåväl, nu började jag bakvägen och fortsätter så.
Japp krypandet gör sitt till, det är ofta samma sak då de börjar gå. Varför ligga still liksom? Varför sova nu då man kommit på en ny häftig grej att göra?
Om ni körde minikuren med enbart ramsa kan det ju vara så att hon inte riktigt förknippar ramsan med att ligga ner lugn och tyst. Så kör med lugnande verktyg (handpåläggning) som första redskap nu inatt och med attityden DETTA FUNKAR. Ramsan ska vara det som tar över, den ska vara rytmisk och stadig och inte lämna något övrigt att önska

Så fort hon är lugn ramsar du ut.
Schemat ser bra ut. Kom ihåg att ni inte måste dra ner en halvtimme genast vid 9 månader om det inte känns befogat. Sömnrekommendationerna är cirkavärden, det kan kasta upp till en timme åt endera hållet! Min Sigrid har alltid sovit mer, nu har vi 20 min mer än rekommenderat men om en vecka borde jag dra ner en halvtimme och jag fattar inte var jag ska göra det... Så jag kommer förmodligen att vänta tills det känns befogat. Märker jag att det blir insomningssvårigheter eller att hon vaknar i någon skarv är det lätt att åtgärda snabbt med att dra ner på sömnen. Inte låta det spåra ur, man ska förekomma givetvis, men det handlar ju också om att lyssna på barnet.
Lycka till nu, jag håller tummarna

Och skönt att fnurran redan håller på att lösas upp