Boktips!?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Ewa

Inlägg av Ewa »

En halv gul sol av Amamanda Ngochie (tror jag) - en skildring av Nigeria/Biafra under 60-talet. Fantastisk!
:oops: Nog för att jag gjorde ett något tveksamt tillägg, men ändå ](*,) - Chimamanda Ngozi Adichie, ska det vara!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Hejsan!

Läser nu "Att välja glädje" av Kay Pollak!
En bok att läsa o lära av, full med tänkvärdheter och övningar för att få ett mer glädjefullt liv!

Och har precis läst ut The secret -Hemligheten, tror hon heter "Brenda någonting" :) som skrivit den.
Den handlar också precis som Kay Pollaks bok om att bli medveten om sina tankar och hur tankarna är skapande och påverkar våra liv 8) .
Köper inte precis ALLT :? i The secret men det är mycket intressant och rekommenderas varmt :wink: !

Kram på er alla bokmalar! :!: :heart: :D
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag läser just nu:

"Fjällfolk" av Bernard Nordh, fortsättningen på "I Marsfjällens skugga".

läste nyss:

"Kvinnor i väglöst land" av Lillian Ryd

Annan underbar bok i samma ämne, men ur samiskt perspektiv:

"Lappskatteland" av Annica Wennström

Books :heart: :-({|=
Tänk att de kan förmedla så mycket. Att få sitta i nya fåtöljen och resa tillbaka till en annan tid. Fast ändå här, hemma... Hur livet levdes här, då. Och hur mycket av det som faktiskt är kvar!

/Fjällmor
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Hej igen "Fjällfolket" o alla andra här!

I marsfjällets skugga har jag också läst - snacka om hårt liv!!!
Intressant!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
inger
Kontakt:

Det räcker inte med Kärlek

Inlägg av inger »

Det räcker inte med kärlek av Jenny Lexhed (om hennes kamp för sin son med autism och hennes egen insjunknade i psykos.
Erlend Loe- Volvo Lastvagnar, Naiv Super, Doppler
Underbara böcker om man gillar den sortens humor
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"