The Secret

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Mata

Inlägg av Mata »

Ehhh... Är filmen läskig?
Jag kollade några minuter på den där reklam.20-minuters, men tyckte det verkade lite för farligt för mig... :shock:
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Gablex

Inlägg av Gablex »

Va?! Nej! Var det verkligen den? Den är väl så långt ifrån läskig man kan komma? Absolutely no splatter whatsoever, baby!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Mata

Inlägg av Mata »

Jooo...det var lite läskigt där i början, men den är alltså inte läskig sen, bra, då ska jag kolla! :lol: :oops:

NordicAngel

Inlägg av NordicAngel »

Hej, jag är lite nygammal här och har skapat ett nytt användarnamn då jag glömt det gamla...lol

Det som glöms bort lite i det stora hela när det gäller "the Secret" och liknande är "the highest good".

Det jag menar med det är att visst går det att visualisera mera pengar etc...men om det inte går stick i stäv med "the highest good" så funkar det helt enkelt inte...

Jag kämpar med pengar. Vad enkelt det vore om jag tänkte mig rik? Men jag kanske inte tjänar livsmässigt på att vara rik..Jag kanske har vissa läxor att lära mig i livet och att vara rik kanske inte är en av dessa. Är det då det högsta bästa för mig personligen att bli stormrik?

Min livsläxa kanske är att bli rik känslomässigt eller dylikt.

Skrapar man på ytan på den så kallade "andligheten" så upptäcker man så mycket mer och om människor förändrar sina liv till det bättre, då är det "the highest good" som är med och påverkar...
"I am nurtured by the love, truth, and wisdom"
Mamma till 3 underbara. Flicka -9504 Pojke -9309 Pojke -0209
Gablex

Inlägg av Gablex »

Har du fått boken Nancy? Det ska bli kul att höra din recension!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:) Hoppar in här och tipsar åter om Neale Donald Walsch;s trilogi "Samtal med Gud". Det löper väldigt mycket på samma tema. Du är manusförfattaren till ditt liv! Vad tänker du skriva? :shock:

På engelska:

Conversations with God 1, 2, 3
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi: Har ju del 1 här hemma i bokhyllan :D

Gablex: Har inte börjat läsa ännu. Läste först diverse böcker om att rensa i röran men nu skall jag ta itu med Boken :thumbsup:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Har läst första kapitlet i The Secret just nu och jag måste erkänna att jag är lite ARG!

Jag är ARG på stuket på boken. Den är snygg, väldigt snuttigt upplagd, lättläst. Skrivstil på en del rubriker och glansiga sidor. Man förstår direkt att här skall det säljas!

Jag är ARG för att jag sprang på den i bokhandeln, när jag presenthandlade till min pappa. Den kostade 299 kronor! Låg i högar överallt.

Jag är ARG på att tanken i boken, själva hemligheten, egentligen är så enkel och självklar! Vi VET det här!

MEN MEST ÄR JAG ARG PÅ ATT JAG BEHÖVER LÄSA DEN!!! Jag, som hävdar så stenhårt att jag vet och kan, jag står där och tänker FEL! Jag MÅSTE läsa den här boken för att komma på FÖTTER igen! Jag känner mig så pikad! Situationen med svärmor handlar ju precis om det här! Hur basalt, banalt och enkelt det än är, så behöver jag The Secret för att få ordning på det. Eller i allafall få mig en rejäl tankeställare.

Så trots all ILSKA är jag GLAD att Päivi tipsade! Har lagt undan lite andra böcker också, som jag hittade när jag dammade bokhyllan häromdagen. Om det är något att komma med återkommer jag med tips. Mental träning i olika modeller kan vi alla må bra av, under perioder.

Kramar// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Tintin

Inlägg av Tintin »

Hej alla!

Nu har jag fått låna The Secret av en arbetskamrat - billigt och bra :D :!:

Visst är det ju så som du ÅsaB skriver, man vet ju redan "allt" (nåja, nästan allt då...), men man behöver bli PÅMIND!!! Igen och igen och igen och... Efter allt läsande i olika självhjälpsböcker och deltagande i diverse inspirationsföreläsningar tycker jag att många handlar om ungefär samma sak: Du har ansvar för ditt liv, du kan påverka hur du mår, och alla vi människor har egentligen samma rädslor. Sen är vi mer eller mindre kunniga i att hantera detta.

Jag ser nu fram emot att återigen bli påmind om det jag redan vet, fast med nya ord, och av en ny författare! Den ser verkligen lättläst ut, och om jag hinner ska jag börja på den ikväll tänkte jag.

/Tintin
Mamma till storasyster Gullefjun -98 och lillebror Gullefjun -01
Mata

Inlägg av Mata »

Ja, den var ju inte så läskig... :lol: (filmsnutten alltså, jag kollade i dagsljus)
Men jag tror jag får ta och läsa boken. Behöver verkligen lite positiva tankegångar...

inger
Kontakt:

Läst boken

Inlägg av inger »

Måste säga att jag blev förbannad först.
Det är lite provocerande upplägg och när man förklarar hur kloka framgångsrika människor varit i alla tider.
Känns som boken vänder sig till människor i en viss kulturkontext.

Men, men tillämpar man principerna i boken så fungerar de.
Gillar särskilt det där om att påminna sig om att vara tacksam.

Jag har så mycket att vara tacksam över/för och får nu påminna mig om det flera gånger dagligen :D .
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Gäst

Inlägg av Gäst »

Läs denna också, det är ju "ursprungskällan":

"The Sience of getting rich"; Wallace D. Wattles

du kan ladda ner hela boken (cirka 60 sidor) här:

http://www.thesecret.tv/secret-treasures-ebooks.html

jag tycker den är på sina ställen mycket klarare än "The Secret". :)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Päivi, du måste stanna kvar här och förklara vissa saker för mig! :D :wink: Är dock inte redo ännu...

Tack för länk och kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stanna kvar... :-k visste inte att jag var på väg nånstans... :P fast det låter ju spännande! :D "Päivi på väg nånstans". 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha! Just HÄR i denna tråden menar jag... :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"