Jag har tänkt på det där Ulrika

och ibland verkligen bara satt mig ner för att ge honom en chans att gosa - om det är det han vill. Vet inte varför, men oftast har han inte riktigt köpt det heller....

Men jag envisas!
Nu så har jag också tack vare Ulrikas sista påminnelse här gjort en liten summa sumarum för mig själv här, och agerat på följande vis nu under förmiddagen:

jag har ansträngt mig för att vara extra uppmärksam på gosskommunikation. Vad vill han, egentligen, när han klättrar ner från bordet? Jo, han vill till lillasyster.

Då har jag sagt att päronet bor på bordet, och sakligt lagt den där, och låtit honom gosa med systern.

Innan skulle jag nog lyft honom tillbaka "eftersom han fortfarande äter".

Detta har resulterat i en myyyyyycket mer harmonisk frukost...

efter ensamleken plockade jag undan från diskmaskinen med ett öga på honom: han spatserade omkring och sysslade med sitt; kom ibland för att titta till mig. Tvättstugan skötte jag som om jag skulle göra det själv, då kom han, och var med. Inget gnäll alls...

efter att lillasyster fått sin mat, gick vi ut, och jag placerade mig på en stol, tjejen på en filt. Gossen hade fritt fram i hela trädgården. Fungerade underbart bra! Han spatserade omkring, kom ibland till mig för att räcka över något, eller för att sitta en stund, varpå han flanderade vidare...

till lunchen fick han duka bordet, vilket är poppis, han var så upptagen med det att han glämde bort hungersgnället...

och innan sovstunden låg vi alla tre i stora vuxensängen och myste och kittlades.

när lilla tjejen gått och lagt sig tittade vi på ett avsnitt Molly Mus, han i mitt knä. Hur nöjd gosse som helst gick oh lade sig...
Vi får hoppas att jag Har Fattat nu, och att detta håller i sig fler dagar... [-o<
Ni kan inte förstå hur värdefulla ni är!

{|=
Tack!