Tack för ert stöd.
Dagens nyhet. Två glada!

Lisen insjuknade samma tid på morgonkvisten, 5.20 exakt 48 timmar senare. JIPPI

Usch får man ens säga så när ens barn mår dåligt. Så skönt, för då är det ju magsjuka. Ingen annan, ännu!
Lisen är piggare, och det kan ju bero på hennes ömma moders förberedelse. Kokade vätskeersättning 5.30 i morse. Har petat i henne sen 7.30. 9.45 kom mormor och på min önskan inhandlat proviva nyponsoppa som jag blandade mer vätskeersättningen. Lisen tycker det är mums. Och tillskillnad mot Minafina så tar Lisenfisen så gärna på sked. Pust! Hon slocknade 8.20 på mitt bröst, sov en timme. var med ut och var pigg, for runt en stund. 11.20 tvärslö, la henne då och hon har nu sovit i 2 tim. Hon spyr upp allt nästan, men tar gärna och det får vara kvar en minst 20 min. Så detta borde gå bättre.
Stackars Mina fick ju inget förrän 13.30, och då var ju magen så tom så tom. Konstigt att de inte gav henne tidigare, vi var ju trots allt på akuten!

Dagens glada två, är att Mina är på gång hem. Sonden över natten har antagligen gjort susen. Och ingen sliskig välling. Jag beodrade nyponsoppa. Vilket hon också mumsar i sig. Hon snodde till och med J´s macka. Damen ska få slippa sonden nu och de ska bege sig hem. Och inhandla en babymonitor, det underlättar ju verkligen!
Så jag tycker mig kunna pusta ut nu. Magsjuka kan man ju få ha, så skönt att det inte var ngt annat. Men man blir ju så rädd. Läser ju om så mkt hemskt. Och nu är jag inne på fästingsperioden. Dammsuger flera ggr per dag. Är rädd för att de ska svälja en om den släpper från hunden. Hunden har haft minst 4 st redan. Håller henne väldigt kortklippt och undersöker flera ggr om dagen.
Nu ska jag se hur det är med Lisenfisen, hon verkar sova gott.
åsa