Jobbig lördag

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hur går det..?

:heart: :heart: :heart:

Kram!
/Fjällmor
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Oj stackars Mina. Hur mår hon nu? Hoppas hon blir bättre [-o<
kvacke

Inlägg av kvacke »

Stackars lillgumman :cry:

Hoppas verkligen att hon är bättre idag! Vi tänker på er och skickar massa varma kramar :heart:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Oj. Men att ni blev hemskickade trots att allt kom upp...? :shock: Hur mås det nu då?
Lua

Inlägg av Lua »

Snälla, rapportera nu :!: :heart: :heart: :heart:

Kram!
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ja hur är läget.

Hon sondmatades hela natten till idag, vaknade med full blöja :D . Fick välling :shock: hur man nu kan välja att ge mild fullkorn till någon som kräks, ja ja det är en annan story. Hon fick behålla det, fick ca 50 ml. Sen har J petat i pytte ersättning fram till 14, då gav de lite välling igen, och det kom ju självklart upp. Hög feber och helt utslagen. Hon bara sover och sover. Isolerade ligger de så han kan inte gå ut och gå med henne i korridoren. Dagens höjdpunkt va när branbilen kom till akuten så de kunde stå och tita en liten stund. Men hon orkar bara en 20 min, sen sover hon ingen.

Pratade med J vid 19 och bad han ställa på dem lite. Så nu helt plötsligt börjar det hända saker, svar på alla prover fick han(undrar varför ingen brytt sig om det innan) alla prover negativa :D , sondmatas igen nu, och J har sagt till att läkaren skall ordinera detta till i morgon kl 07. Regelbundet med alvedon.

Så nu är det bara att hålla tummarna! Jag åker dit imorgon direkt så fort jag kan. Så himla jobbigt att vara hemma! Längtar så jag håller på att bli tokig.

Tack alla för era varma omtankar.

förresten, kan man ta VAB när man studerar?

Nu är jag så slut, och längtar till att få åka i morgon! Och inte nog med allt detta, nu har byggarn som bygger ut vårt hus gått och fått en stålbalk på foten och fick ta ambulansen i fredags. Så kan det gå!

kram
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Är det någon som har erfarenhet av magsjuka av denna karaktär? Den verkar ju rätt ilsk, men ingen annan är sjuk. Tycker det är lite mysko!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
marie-d

Inlägg av marie-d »

Vad jag läste på csn var att man kunde vara hemma en vecka från studierna utan att mista studiemedel. Var man borta längre en 7 dagar skulle man anmäla det men mindre än 7 dagar behövde inte anmälas heller.
Fall man kan få tillfällig föräldrapenning samtidigt vet jag ej. Hittade inget om det på försäkringskassans hemsida när jag tittade lite snabbt.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
duggan

Inlägg av duggan »

När min dotter var precis fyllda 2 så vart hon också jätte jätte sjuk och kräktes upp allt och ville inte dricka nånting jag erbjöd, sedan kom det feber på det som började sträcka sig över 40grader och hon drack nästan ingenting så ganska snabbt vart det kritiskt. på sjukhuset hade dom problem att ge henne dropp för kärlen bara brast för hon var så uttorkad, men efter två dygn med dropp började det vända. Men dom hittade aldrig vad det var hon hade :cry: Ibland blir dom små oförklarligt väldigt sjuka tyvärr, och det är inte roligt :!:

Jag skickar krya-på-dig hälsningar och hoppas det vänder snart!! :heart:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tack för ert stöd.

Dagens nyhet. Två glada!

:D Lisen insjuknade samma tid på morgonkvisten, 5.20 exakt 48 timmar senare. JIPPI :D Usch får man ens säga så när ens barn mår dåligt. Så skönt, för då är det ju magsjuka. Ingen annan, ännu!

Lisen är piggare, och det kan ju bero på hennes ömma moders förberedelse. Kokade vätskeersättning 5.30 i morse. Har petat i henne sen 7.30. 9.45 kom mormor och på min önskan inhandlat proviva nyponsoppa som jag blandade mer vätskeersättningen. Lisen tycker det är mums. Och tillskillnad mot Minafina så tar Lisenfisen så gärna på sked. Pust! Hon slocknade 8.20 på mitt bröst, sov en timme. var med ut och var pigg, for runt en stund. 11.20 tvärslö, la henne då och hon har nu sovit i 2 tim. Hon spyr upp allt nästan, men tar gärna och det får vara kvar en minst 20 min. Så detta borde gå bättre.

Stackars Mina fick ju inget förrän 13.30, och då var ju magen så tom så tom. Konstigt att de inte gav henne tidigare, vi var ju trots allt på akuten!

:D Dagens glada två, är att Mina är på gång hem. Sonden över natten har antagligen gjort susen. Och ingen sliskig välling. Jag beodrade nyponsoppa. Vilket hon också mumsar i sig. Hon snodde till och med J´s macka. Damen ska få slippa sonden nu och de ska bege sig hem. Och inhandla en babymonitor, det underlättar ju verkligen!

Så jag tycker mig kunna pusta ut nu. Magsjuka kan man ju få ha, så skönt att det inte var ngt annat. Men man blir ju så rädd. Läser ju om så mkt hemskt. Och nu är jag inne på fästingsperioden. Dammsuger flera ggr per dag. Är rädd för att de ska svälja en om den släpper från hunden. Hunden har haft minst 4 st redan. Håller henne väldigt kortklippt och undersöker flera ggr om dagen.

Nu ska jag se hur det är med Lisenfisen, hon verkar sova gott.

åsa
Lua

Inlägg av Lua »

Åh, herreminje, vad skönt att höra :!:

Krama småtjejerna (och J också förresten) från oss! :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Och älsklingskarl ska förstås också kramas om!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

puh! :heart:

:idea: tips!
Ge vätskeersättningen med medicinsprutan från apoteket, då kan du ge dem i sömnen heeela natten lång, utan att störa :sleep:

:idea: tips igen!
Ställ kökstimern, och severa båda samtidigt så VET du att de får i sig vätska - och när - vi ett ev. bakslag...

den är HEMSK årets magbacill :evil: :shock: :cry:

Stor stärkande kram till heeela familjen från oss!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tack snälla.

Sprutor har vi massor. Laddade tre till J när han åkte tillbaka in. Mina suger i sig så gärna. Men Lisen vill hellre ha på sked.

Lisen har nu sovit 8.20-9.40, 11.30-14.30 va vaken i 10 min fick i sig lite och kräktes, nån sked till och nu sover hon igen.

Kör sprutor i natt, då tror jag nog hon tar, törstig som hon är. Mina hade ju sond båda nätterna, men vi får köra sprutor i natt till henne också.

Tips på bra magsjukemat? Nu kör vi vätskeersättning blandat m lite nypon till Lisen. Mina vill ha mer, har gett yoghurt och nypon, smörgåsrån. Någon med bra tips. Fjällmor vad körde ni?

Ska krama om dem alla, lääääänge!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry: Vad hemskt! :shock:
Jag hade ingen ANING om att det kunde gå sönder blodkärl när man spydde :shock:
Min sambo har haft blödande magsår, och spytt blod, men det är ju en helt annan sak.
Krya på er!! :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"