Jo, dagslurarna fungerar rätt så bra nu. Attityden är på plats. 8) Jag tror att det lilla krånglet som är kvar har att göra med att Elina så ofta får sova i vagnen på dagarna eftersom vi är hemifrån i olika aktiviteter. Klart att det inte blir någon säker rutin på en gång då... Det blir nog oftast bara en gång om dagen hon somnar inne. Men det känns inte som nåt större problem.
Dagsschemat är lite det lite vajsing på dock, hon verkar ha vuxit ur det vi planerade för en månad sen. Kanske har det att göra med att nattsömnen blir bättre och bättre hela tiden också.

Från 4 till 3 lurar, lite längre sovpass på fm, klarar att vara vaken 2,5 h i sträck, så jag får väl sätta mig och knåpa ihop ett nytt...
Önskar att jag kunde säga att jag kämpat på mellan 7 och 7.30 med det kändes mer än "good enough" så vi har haft morgon kl 7 de senaste veckorna. Men tack vare sommartidsomställningen har hon de senaste två nätterna faktiskt sovit 12h! Gruffet under vargtimmarna har också avtagit markant, numera känns det som givet att hon inte piper till alls under nätterna! Har slutat att vända henne till mage efter att hon somnat också utan låter henne vara. Oftast har hon lagt sig själv på sidan när jag tittar in innan jag går och lägger mig o sover såååå sött.

Det är ju helt fantastiskt att det funkar så bra ändå!!!

Är det verkligen sant, liksom!!!? Kan fortfarande tydligt minnas vilket helvete det var innan...
Det märks så tydligt på henne också hur bra hon mår nu! Har den senaste månaden gått upp mycket i vikt (låg lite under kurvan precis innan kuren), äter med god aptit dag efter dag, glad o pigg o supermysig att vara med!

Så nu ger vi oss ut i härliga vårsolen på dagarna lilla fröken 2-tand o jag o njuter av tillvaron!

Trisskatten med lilla Elina, född 2 sept 06. Kurstart fredagen den 23 februari 07.