Ingen ljusning. Jag har svarat ned vagning nu dagar och nätter. Mina armar orkar inte, trots att min sambo har hjälpt till. blåsor och träningsvärk.
I går tryckte jag i honom drygt 900 ml (utöver det också nattmålet på ca 100 )under dagen sammanlagt. Och i går natt vaknade han redan 01.30. Vagnade bara kort precis så att han blir lugn. han svarar på det genom att bli tyst rätt omedelbart. Beroende på vad klockan är, är klockan 03, gnyr han lite ändå trots vagning, antagligen för att han är så hungrig då

Fick honom att sova 20 minuter som längst tyvärr hann jag aldrig själv somna, så min egen vakentid var 3.5 timmar inklusive nattmålet klockan 4. Varav jag somnade vid 5!! Varav bebis vaknade 7 igen.
I går åt han 180-190 ungefär vid varje måltid, 4 måltider, plus en kvällsslurk på 120.+nattmålet på 100. Varje måltid tog i går 2 timmar, jag var bara tvungen att trycka i honom, så då fick det ta den tiden ändå. Fast jag vet att det ska vara avklarat på 1 och en halv timme. Är tvungen att avbryta hela tiden om han somnar in för djupt, osså får jag liksom invänta att han blir lite mer hungrig. Pillar i fötterna och smånyper i kinderna. Och jag blir t.o.m stressad över att inte få ner mer mat...jag menar hur ska jag kunna vagna över tills nästa mål om jag inte vet att han är aldeles proppmätt.
Nu är det inte bara den lille som skriker längre, jag och sambon har tappat humöret. Detta verkar tära på förhållandet också..

Han ifrågasätter allt detta vagnade och om vi inte borde ge honom mat även om det bara blir skvättar och han bara sover en liten stund på det. Jag försöker förklarara att jag inte kan vika ner nu

Fast jag inte själv är säker längre. trötteten och vanmakt börjar ta över mer och mer.
Om man åtminstone såg någon ljusning, att det liksom blev bättre och bättre för varje dag och natt som gick.
Jag har börjat skaka mer i stället, inte för att han tystnar av det. Men jag svarar ju i alla fall. Så vagnar jag i bland. I natt hade jag nappen i fickan på morgonrocken att använda i absoluta nödfall, jag tänkte kanske kanske stoppar jag in den...(hade napp en dag och en natt för 2 veckor sen, men det blev faqktiskt bara värre, och ännu svårare att vagna med den inne...)jag lät dock bli, när han är vaken så stoppar han in nått finger i bland. jag hoppas att han väljer att göra det när han ska sova också
Jag har ont i armarna och blåsor på händerna, armarna orkar liksom inte.
Ni är så himla hjälpsamma och svarar, det känns bara så dumt att skriva att det inte har hjälpt något ännu. Jag önkar att jag kunde skriva att det blivit bättre, och jag hoppas att jag snart kan komma att få skriva det
Har märkt att han första målet när vi gör morgon så går han med på att vänta på att få mat, tidigare skrek han om det dröjde lite. men han tystnar när jag plockar upp honom och låter mig värma flaskan utan att skrika under tiden. Så överlevnadsångesten börjar kasnke ge med sig lite nu